Hej igen! Det blev ett bakslag efter första vändan med färg o klarlack, det visade sig när burken var fylld med vatten i två dagar att färgen började släppa! Ur med vattnet och det gick att dra bort färg o klarlack...
Iväg till färghandlaren som hade talat om för mig vilken blå färg jag skulle ha och han sa att han trodde att det var frigolit jag skulle måla på. Hade naturligtvis sagt att det var glasfiber, men men, ord mot ord. Han var inte omöjlig på nåt sätt, fick tillbaks mina pengar +40:- för utläggen samt två nya silikontuber, men ändå, allt jobb...
Började i princip om från början, slipa osv. Sedan av en händelse så håller de på att lägga nytt epoxigolv på jobbet. Kollade med bossen där om den klarlacken gick att använda som toppskick i akvarium och vi kollade båda två med tillverkaren och deras kemister och det var helt ok. Då säger bossen att den här klarlacken är brytbar och frågar vilken färg jag vill ha! Kanon om man slipper måla först. Flaggblå säger jag, hmm... säger han, "jag har blå-någonting står på jobbet, tar med den imorrn så får du se"...
Det visar sig att det är så gott som samma kulör som originalfärgen så jag köpte en kvarts hink (c:a 5L) + härdare av honom väldigt billigt... (troligen till fikakassa). Så nu är det lackat i två lager och ska stå i en vecka innan jag fyller vatten, så nästa helg så... testar jag igen.
Det blir helt nya lysrörsgrejor från Hjortgatan, beställde 2st 2x40 därifrån.
Tackar för intresset.