rendering zoopet

#1 - 7 maj 2004 12:03
Hejsan, någon mer än mig som fått problem med att t.ex framsidan inte renderas som den ska i Mozilla och dess olika derivat?

Tänker främst på meny & gallup som lägger sig tvärs över "senaste kommentaren", växtbeskrivningen samt anslagstavlan.

Är någon intresserad finns en snapshot på:
http://tomta.mine.nu/snap.jpg

Mvh Kalle
#2 - 7 maj 2004 12:22
Jag kör Mozilla 1,6 och zoopet fungerar utmärkt för mig.
#3 - 7 maj 2004 12:40
Bör kanske tillägga att jag kör på linux, inte för att det _borde_ göra nån skillnad men.....

Peter1904: vad kör du för os?
#4 - 7 maj 2004 12:42
Windows XP, körde för ett litet tag sedan Winwows 98 och hade inga problem då heller.
#5 - 7 maj 2004 13:36
när jag körde linux så bidde sidorna lite anorlunda men inte SÅ anorlunda. Körde mozilla.
#6 - 7 maj 2004 13:48
Mozilla Firefox ver 0.8 ser det likadant ut som i IE ver 6. Kör XP.
#7 - 7 maj 2004 16:29
Använder själv Mozilla för att kolla sidorna. Har iofs alltid senaste version. Har beställt en dator för att köra Linux på, får se om någon vecka om det blir någon skillnad.

Vilken dialekt ska jag välja?
#8 - 7 maj 2004 18:25
cthulu:
Det är tyvärr ett problem som vi som inte använder det "marknadsledande operativsystemet" får leva med, så länge som webutvecklare inte tar andra OS på allvar och kontrollerar att sidorna renderas som det är tänkt. Allting hadde fungerat mycket bättre om man följer de standarder som finns (vilket inte Internet explorer gör).
Märk väl att det INTE bara är Zoopet som renderar fel, detta är ett stort problem på internet idag.

Christian A:
Om du aldrig har använt linux förut så skulle jag rekomendera SuSE, de har precis släppt en ny version. Om man köper box versionen så får man många bra manualer till ett bra pris(kolla på www.linuxstore.se och köp i sådana fall proffersional versionen för att få med alla manualer tryckta) annars kan man installera det gratis från tex. sunet.se.
Om du däremot har lite vana av linux sedan tidigare så skulle jag rekommendera gentoo linux. en mycket bra distribution som kräver lite mer vana av användaren, de har ett mycket bra forum där man snabbt kan få hjälpom man har problem. www.gentoo.org.
#9 - 7 maj 2004 18:44
ett litet tips till alla som lägger upp en sida på nätet är att kika på www.anybrowser.com ;)

Annons