Rena XP3!

#1 - 22 augusti 2005 11:21
...säljs billigt just nu på en del ställen... 1198:- ... inklusive fyllning... Känns billigt... Är det ett vettigt alternativ till att beställa ett Ehim 2028 med fyllning från Tysken för ca 2000:- ink frakt?
#2 - 22 augusti 2005 18:17
Om du söker på XP3 borde du få några träffar. Vill minnas att någon skrivit att de varit väldigt nöjda med deras Rena-filter. Bland de tystaste de haft om jag minns rätt.

Tänkte köpa ett själv men när jag var på Akvarieleasing betalade jag 1090:- för mitt JBL-filter. Då har det 12 liters filtervolym och pumpar 1200 l/h. (De hade helt enkelt inget Rena och jag ville ha mitt filter NU! :) ).

Det har kört i 2 veckor nu och jag är nöjd, jag upplever det som tyst men jag har inget att referera till.

Personligen känner jag att Eheim är lite överreklamerat, det är säkert jättebra, men jag är övertygad om att det finns andra bra alternativ nu också.
#3 - 22 augusti 2005 19:45
re:

Tack för kommentaren... I ärlighets namn är jag inte ute efter just Renafiltret i sig... Jag vill ha ett anständigt bra filter, ungefär som Du, idag. Hos min lokale handlare råkade just det vara rea på Rena denna veckan... Har funderat lite på att beställa just ett Eheim 2028 från Tyskland, men det har, helt enkelt, inte blivit av... Tänkte att Rena XP3 kanske just skulle kunna vara ett anständigt alternativ till det aktuella priset... Lite surfning har gett intrycket att de som har det verkar vara nöjda... Undrar om det inte får bli ett sånt....Hmmm

Har ett kar på 375l förresten... Ganska få fiskar ... Borde räcka gott...
#4 - 23 augusti 2005 13:18
Kan ju säga att köper du ett sådant rena,då blir du nöjd.Otroligt tyst,mycket bra passform på korgarna.Sedan har du med ett kit tillbehör som ingen annan filterleverantör kommer i närheten av.mycket fina grejjor,samt vred så du kan strypa flödet.DESSUTOM riktiga silikonslangar som är otroligt mjuka.strömsnålt dessutom.
xp3 pumpar1350l med 19watt bara.Nu kan du ju glömma angiven pumeffekt för du skall ju inte köra filtret tomt eller hur?
Men som sagt ett toppenfilter gjust nu till expris hos djurmagasinet bla.

lennart

Annons