rena sanden?

#1 - 18 december 2007 21:41
Hjsan, ja har köpt fogsand från bauhouse, men den grummlar väldigt, ja undrar om ngn har erfarenhet av detta och vet ngt smart lätt sätt man kan göra för att sila ur detta grummel...

tack på förhand :)
#2 - 18 december 2007 21:46
Ös den i en hink, ner med duschen och spola. Plaska bort vattnet längst upp, där alla finpartiklarna är.
Annars kan man också köpa en slamhävert och suga gång efter annan...till slut så är finpartiklarna borta.
#3 - 18 december 2007 21:57
är de värkligen de lättaste sättet? man måste ju göra de nåra omgångar.. :P och man kan inte ösa i för mycket i hinken för då åker de ur grus man ska ha kvar, men de är väl bara att dörja skölja antar jag.. :P

tack ändå :D
#4 - 19 december 2007 07:34
HooFNaueR skrev:
är de värkligen de lättaste sättet? man måste ju göra de nåra omgångar.. :P och man kan inte ösa i för mycket i hinken för då åker de ur grus man ska ha kvar, men de är väl bara att dörja skölja antar jag.. :P

tack ändå :D

Det är nog det lättaste sättet att få bort det allra värsta skräpet! Dessutom så går det ganska så fort ändå! Går väl en 5-6 liter i en hink åt gången!
Du har iaf en lugnande sysselsättning så här i julstressen. :D
#5 - 19 december 2007 21:02
hehe, jo de kan man väörkligen säga, all sand är rengjort :), ska dock ha en påse till :P köpte bara 1 20 kg till att börja me, men de försvinner ju som sagt en del :) ngn som vet om de blir snyggt me fogsanden?, ja fyller akvariumet nu och slänger i sanden när de är halvfyllt ^^
#6 - 20 december 2007 06:47
HooFNaueR skrev:
hehe, jo de kan man väörkligen säga, all sand är rengjort :), ska dock ha en påse till :P köpte bara 1 20 kg till att börja me, men de försvinner ju som sagt en del :) ngn som vet om de blir snyggt me fogsanden?, ja fyller akvariumet nu och slänger i sanden när de är halvfyllt ^^

Ingen aning om hur det ser ut med fogsand från bauhaus, men sand överhuvudtaget tycker jag är mycket snyggare än sten/grus. :)
När jag fyllde på sand så gjorde jag tvärtom, först sand och sen vatten. Det kändes mest naturligt att göra så, fick för mig att sanden skulle virvla omkring nåt förskräckligt annars.:confused:

Hur gick det för dig att hälla i sanden efter vattnet?

Annons