Rena BiOrb, någon som har testat?

#1 - 1 april 2008 21:10
Någon som har testat dessa? Jag tycker att de verkade rätt läckra, borde väl fungera kanon att ha som snyggare räkodlarkar? Det fanns även en variant att ha som nanosaltvatten för lite räkor/småfisk och LS. Inga koraller men det vore endå rätt läckert. Någon som har erfarenheter av någon av deras prylar? Tråkigt bara att de verkar kosta 2000+ i Sverige, 1500 i Storbrittannien och 1000 i USA...

http://www.biorbaquariumshop.co.uk
#2 - 1 april 2008 21:34
Ser ut som en dyrare variant av guldfiskskål
#3 - 2 april 2008 05:36
Nu ska jag absolut inte sälla mig till ex batski även om jag tycker att han har en sund grundtanke kring djurhållning men den här på forumet som hävdar att fiskars perspektiv seende är anpassat till ett liv inne i en guldfiskskål har aldrig bevistat Cinema 180 på Liseberg, om ni har det tänk er då Cinema 360 i 3D 24/7..
#4 - 3 april 2008 08:28
Det finns varianter som är täckta förrutom ett "titthål" på framsidan. Designen kändes ganska nice faktiskt. En skål på 60 L med schysst filtrering borde ju vara en dröm för räkor. Men lite dyra var dom ju tyvärr...

Men åter till ämnet, ingen överhuvudtaget som har en? De har ju återförsäljare i Sverige. Men de flesta går väl i staterna antar jag.

MVH
/Jens

Annons