Regulator till brandsläckare?

#1 - 17 januari 2010 12:04
Hej!

Vill lämna mäsken och köra tub inom kort och har troligen fått tag på en beg. brandsläckare till billigt pris. Frågan är hur jag vet om regulatorn passar? Är det standard dimensioner? Inte så roligt att beställa saker som inte passar. Skulle man hos en brandskyddsfirma som tar bort stigaröret köpa en regulator direkt och få monterad tro? :confused:

Tacksam för alla svar, Tommy
#2 - 17 januari 2010 13:42
Svarar min egna tråd men det kan alltid hjälpa någon. :D Fick svar att det ska vara standardmått och att det går hos vissa brandfirmor köpa regulator men till väldigt dyrt pris. Bästa är som många vet att köpa från Tyskland.
#3 - 17 januari 2010 13:49
Om regulatorn är avsedd för ren CO2 är det standard gänga så länge du köper saker i europa (tror asien har samma system), i usa kan du säkert råka ut för andra gängor så jag skulle nog inte köpa nåt därifrån iaf :)
Finns annars adaptrar hos välsorterade rörfirmor så det är aldrig helt kört.
får du en fylld tub så går det att mickla ihop utan att plocka bort stigaröret
#4 - 21 januari 2010 19:58
Försäljaren frågar om denna redan nu kan montera bort munstycket för lättare packning. Måste väl gå bra eftersom jag kommer ta bort det sedan själv?
#5 - 21 januari 2010 21:56
är den tom så är det väl inget att spara på :)
#6 - 22 januari 2010 10:15
Vet inte om den är tom eller inte. :S
#7 - 22 januari 2010 12:48
Det är bättre att köpa en begagnad fylld och provtryckt tub utan stigarrör direkt från någon brandskyddsfirma. Om du öppnar tuben måste den tryckas om, och det kommer sannolikt kosta lika mycket som att köpa en begagnad tub direkt från dom som fyller och provtrycker direkt.

Annons