Skrev in en annan tråd innom "mix fisk frågor", men jag tror att jag kan få bättre svar här ;)
Det är så att jag till hösten ska ha som projektarbete i skolan (går sista året på gymnasiet då, är ett stoort projekt löver hela året :)) att bygga ett akvarium på ca. 200 l eller strax över :) Har då redan nu börjat fundera över vilka fiskar som ska få bo där i då jag tänkte anpassa akvariet efter invånarna :)
Har blivit väldig sugen på att ha lite annorlunda fiskar, och har fastnat mycket för regnbågsormhuvudfisken, Channa bleheri. Tänkte då skaffa 1 par sånna :)
Är sedan också väldigt sugen på en större ål-liknande fisk, och har funderat på om man kan ha en zizk zack ål, Macrognathus circumcintus, tillsammans med ormhuvudena? Eller om man skulle kunna ha en "randig ormfisk", Polypterus delhezi, istället för zick zacken?
Frågan är också sedan om man får plats med fler fiskar, eller om det räcker så? Är rätt sugen på en liten grupp amazonas kulfiskar, Colomesus asellus, då de verkar vara fredliga för att vara kulfiskar och stora nog att inte bli mat för de andra ;) men frågan är då om de kanske nästan blir FÖR stora, så det blir för trångt..?
Vad tror ni? :)