Regenbåge VS Fjärilsciklider

#1 - 13 mars 2009 16:19
Jag undrar om man kan ha dessa i samma kar, såg nämligen ett gäng vrålsnygga fjärilar men jag har ju inte tänkt att blanda in andra fiskar (förutom malar) med mina regnbågar men nu har jag svårt för att låta bli.( Jag har 6 st neon , 6 st Röda regnbågar och 8 st Bosmani)

Eftersom jag ändå inte ser ut att få yngel från regnbågarna så hade det varit kul att få in lite andra karakärer i karet.
#2 - 13 mars 2009 17:04
flygrc skrev:
Jag undrar om man kan ha dessa i samma kar, såg nämligen ett gäng vrålsnygga fjärilar men jag har ju inte tänkt att blanda in andra fiskar (förutom malar) med mina regnbågar men nu har jag svårt för att låta bli.( Jag har 6 st neon , 6 st Röda regnbågar och 8 st Bosmani)

Eftersom jag ändå inte ser ut att få yngel från regnbågarna så hade det varit kul att få in lite andra karakärer i karet.

Ingen aning faktiskt... Men får man fråga var du sett dessa fjärilar? Jag e sugen o ser att vi bor hyfsat nära varandra... Det e ju svårt att hitta fina fjärilar nyförtiden.
#3 - 13 mars 2009 19:31
flygrc skrev:
Jag undrar om man kan ha dessa i samma kar

Kan inte tro det skall vara några problem.
#4 - 13 mars 2009 19:44
Azur skrev:
Kan inte tro det skall vara några problem.

Låter bra, på "pappert" ser det inte ut att vara problem, regnbågarna går oftast i övre skiktet och fjärilarna håller sig mer mot botten.

Däremot funderar jag på PH och dh, jag har 7,4 respektive 16, kanske för högt för fjärilen?
#5 - 14 mars 2009 00:30
Nä. Kör hårt.
#6 - 14 mars 2009 15:28
Grizzly på burlövcenter hade grymt fina fjärilsciklider när ja var där för nåra veckor sedan.
#7 - 14 mars 2009 17:49
Nordstedt skrev:
Grizzly på burlövcenter hade grymt fina fjärilsciklider när ja var där för nåra veckor sedan.

Har det kommit en akvarieaffär där?
Det fanns en där som försvann för länge sedan, eller har den flyttat??

Vilket fall som helst, dee jag såg på vacker tass var inte så bra vid närstudie, gillar inte när de har glosöga vilket den ena hade:(

Jag har börjat fundera på ett SA kar istället.
#8 - 14 mars 2009 21:48
Det är ju inte en renodlad akvarieaffär men en traditionell djuraffär, brukar ha fina djur imellan åt.

Annons