Reflektorer

#1 - 2 december 2007 13:38
Jag är ute efter ett par reflektorer till min ramp.
Juwels reflektor reflekterar bara på en sida fick jag höra här på forumet.

Vilka märken reflekterar på bägge sidorna av röret ?
Några speciella ni kan reka här på forumet?

Har T8 ramp 2*30 W.

Mvh
#2 - 2 december 2007 14:49
Bara ena sidan? Visst är de bara släta reflektorer, men de är också ganska billiga. Även om plastfästena som följer med spricker med en gång. Fast det finns metallfästen till som inte kostar så mycke heller. Kör med både juwels och dennerles reflektorer, och det är ingen superskillnad även om den är märkbar. O priset på de senare är det dubbla.
Förstår inte vad du menar riktigt med båda sidorna...
#3 - 2 december 2007 15:04
Var o kolla på mina en snabbis, o fattar vad folk menar med att de bara reflekterar på ena sidan. De är ganska snålt tilltagna på bredden och är gjorda för att bara reflektera ljuset som går mot sidan. Dennerle reflektorerna reflekterar hela.
#4 - 2 december 2007 15:05
Reflektorn är välvd så att ljuset skall riktas på ett bra sätt ner i karet, så om man satt en reflektor på motsatt sida skulle den riktas uppåt och det kan man ju undra vad det skulle vara för vits med det ?
#5 - 2 december 2007 17:41
grejen med juwels reflektorer e att man sätter dem så de riktar ljuset bort från rutan. Det ljuset som inte reflekteras reflekteras inte heller uppåt av den andra.
#6 - 2 december 2007 17:49
tror skribenten menar måsvinge reflektorer gentemot jewels.

beror helt på hur mkt pengar man vill slänga ut.
#7 - 2 december 2007 20:11
Hmm jag vill ha en reflektor som reflekterar ljuset som går uppåt från lysröret....Så man får ner det i karet också.

Jag har ingen större koll på hur en reflektor ser ut. Men den borde vara böjd som en halv cirkel eller något...Så man kan lätt justera den så man får ljuset dit man vill ha det.

Någon som kan tipsa mig om några märken?
Priset är såklart en viktig del. Men är ute efter vad som är det ultimata inom detta område...Så kan man fundera på vad det är värt senare :)

Hittade denna variant. http://www.guldfisken.se/beta/catalog/arcadia-reflektor-p-2701?osCsid=ea56f575073119638ce42ca35cf63395
#8 - 2 december 2007 20:12
Shagrat skrev:
Var o kolla på mina en snabbis, o fattar vad folk menar med att de bara reflekterar på ena sidan. De är ganska snålt tilltagna på bredden och är gjorda för att bara reflektera ljuset som går mot sidan. Dennerle reflektorerna reflekterar hela.

Har du möjlighet att kanske ta en bild på dina 2 reflektorer tror du ? Vore toppen.

Vad köpte du Dennerle reflektorn någonstans? Pris?

Mvh
#9 - 2 december 2007 20:52
Köpte dem i kungsbacka, så det kanske är en bit bort. Det bästa är de som MagicFingers skrev ser ut lite som måsvingar. Kommer inte ihåg vad de jag har kostade, var några år sedan. Det enda jag kommer ihåg är att de nästan kostade dubbelt så mycke som juwels.

Annons