Reflektor

#1 - 11 februari 2004 12:26
Nu känner jag mig som världens mest otekniska person ( och det är jag väl antagligen också )...
Det är så att jag har beställt en reflektor till främre lysröret på mitt Juwelakvarium ( främst för att man jämt blir bländad när man öppnar luckan ). Fick hem den idag...men jag fattar inte hur i hela världen jag ska sätta dit den!!
Det står på förpackningen att man ska använda några clips ( som jag också har förstått ska följa med ) men det fanns inga clips med.
Det står även att man ska skruva fast dem i varandra ( tvådelad ), ska dessa skruvar också följa med eller går det bra med vilka skruvar som helst?
Någon som känner sig manad att på ett väldigt enkelt sätt beskriva hur jag ska gå tillväga??
#2 - 11 februari 2004 12:29
dubbel häftande tejp???
#3 - 11 februari 2004 12:29
Clips behöver du för att kunna "klicka på" reflektorerna på röret. Förmodligen får du köpa dessa lösa om det inte fanns med. Clipsen fäster du bara i reflektorerna och sätter sedan fast dom på lysrören som ett tak.

Angående det tvådelade har jag ingen aning, inte hört något om något sånt.

Lycka till
#4 - 11 februari 2004 12:34
Mycket enkelt!
det är bara att skicka till baka och be dom skicka nya kompletta reflektorer.
annars får du ju inte dit dom.
Mvh/ Jonas
#5 - 11 februari 2004 12:44
Det är allså reflektorerna som är tvådelade för att inta bli så långa, eller?
#6 - 11 februari 2004 13:25
Det är allså reflektorerna som är tvådelade för att inta bli så långa, eller?

Japp, det stämmer.
Och så är det hål i dem för att man ska kunna skruva ihop dem...på något vis.
Funderar på om jag skulle maila och fråga om de där clipsen kanske har ramlat ut. De hade nämligen öppnat den och lagt i en plansch som jag också beställt. Så det är ju mycket möjligt att de glömt at lägga tillbaka clipsen, om det nu var några med förstås....
Om jag ska köpa lösa så har jag ingen aning om hur dessa ska se ut...
Ska reflektorn sitta PÅ lysröret?? Jag trodde att det skulle sitta lite ovanför... ( alltså inte ligga emot )
Usch..nu blev jag ännu mer förvirrad.. [;)]
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 11 februari 2004 13:28
Clipsen gör att reflektorn kommer en liten bit från lysröret.
#8 - 11 februari 2004 13:30
Tycker helt klart du ska maila och fråga den. låter ju som om det skulle varit klips med i lådan.
#9 - 11 februari 2004 13:43
Vilket märke är det på reflektorn?
#10 - 11 februari 2004 14:35
Clipsen gör att reflektorn kommer en liten bit från lysröret.

Ahh...ok. [:)]

Vilket märke är det på reflektorn?

Arcadia

Det står "clips included" på förpackningen så jag förutsätter ju att det ska vara med såna.
Hmmm...jag fattar fortfarande inte hur jag ska få fast dem på lysröret, men det kanske framgår när jag får tag i clipsen.
Skit, att man ska vara så oteknisk... [;)]
Verkar som om det ska någon skruv med också ( vilket det inte var... ) eftersom det står så här på förpackningen;
"...using the screw and clip provided..."
#11 - 11 februari 2004 14:45
Ja det handlar ju helt klart om reklamation.
#12 - 11 februari 2004 15:51
Går det inte att sätta dit folié och dubbelhäftade tejp ?
#13 - 11 februari 2004 22:15
Skruv och clips ligger i en liten påse i förpackningen om jag inte minns helt fel. La butiken planschen i själva förpackningen för reflektorn så har de glömt lägga tillbaka påsen med tillbehören. Tycker du ska ringa/maila och be att få den hemskickad snarast.
När du får prylarna kommer du att få en aha-upplevelse för hur du ska sätta ihop det hela. ;O)
#14 - 12 februari 2004 01:57
Du skall reklamera, och inte försöka sätta ihop med dubbelhäftande tejp eller liknande. Som Klara skrev så skall clips och skruvar finnas i en liten påse i kartongen som de kommer i. Det är inte heller så svårt att list ut hur de skall sitta, när man väl får delarna.
#15 - 12 februari 2004 17:33
Om det är juwels reflektorer du köpt ingår 2 st clips. De är förpackade i ena änden av kartongen, vilket gör att de lätt trillar ur kartongen när man öppnar den.
#16 - 12 februari 2004 17:51
Det är lugnt....
Jag har mailat företaget och de ringde även upp mig och förklarade hur det skulle sättas ihop ( det kallar jag service )....
De ska skicka nya clips till mig.
Hoppas bara att jag inte missade clipsen när jag öppnade förpackningen och de sedan åkte i papperskorgen av misstag... [:I]
Men jag kollade väldigt noga.

Annons