Hej,
Jag är en ganska ny besökare här på zoopet.com och har efter en kortare tids besökande (främst i sökande efter svar på alla mina nybörjarfrågor) kommit fram till att forumdelen är jäkligt rörig. Den är väldigt bra och man hittar oftast den info man söker till slut, men det är så fruktansvärt svårt att hitta/sålla infon, och om jag t ex vill ha kommentarer om en specifik luftpump får jag plöja igenom 100 inlägg för att få en överblick.
Samma fråga kan ju också återkomma i väldigt många inlägg, vilket leder till merarbete för de vänliga själar som hjälper okunniga akvarister såsom mig.
Därför är mitt förslag följande:
Att ni bjuder in de vanliga användarna till att ansöka om att bli forum-redaktörer (med rättighetsbegränsningar, så de inte får samma befogenheter som admins)
Exempelvis ett par redaktörer per forumdel, som har till uppgift att rensa och sammanställa det som postas, slå ihop dubletter på frågor, utveckla strukturen ytterliggare osv...
Detta skulle ju avlasta dem som driver sidan när man flyttar över arbetet på besökarna. Och jag är övertygad om att det finns frivilliga, med tanke på hur mkt hjälpsamma och kunniga användare zoopet:s forum har.
(ursäkta om det redan har diskuterats till leda eller om det rent av redan finns)