Red Moor-rötter

#1 - 26 februari 2007 14:42
Hur pass mycket färgar dessa vattnet (dvs om de färgar vattnet alls) Ska införskaffa mig en sådan i morrn är det tänkt, inför helgens fixande av akvariet och det hade varit bra att veta vad man har att vänta sig :)
#2 - 27 februari 2007 16:22
Det är nog olika... Jag har två stycken ganska stora i mitt 240-liters och de färgade ganska mycket den första tiden.
De fick ligga i badkaret ett par veckor för att sjunka, och där såg man ännu tydligare att vattnet blev starkt te-färgat. Men de färgar inte i närheten så mycket som mangroverötter kan göra!
Det tog nog ca 2-3 månader innan de slutade färga vattnet i akvariet, men då gör jag 30% vattenbyte varje vecka också...
Kan ändå varmt rekommendera dessa rötter. De är riktigt snygga och får underbart vacker färg under vattnet.
#3 - 28 februari 2007 11:48
Jag fyllde mitt 720 liters med dessa rötter och dom färgade inget alls däremot kan dom få ett vitt slem på sig under de första veckorna.
#4 - 28 februari 2007 15:32
Tja vet du vad de vita slämmet är och vad de kan bero på? har fått samma på min fick panik och drog upp den och gjjorde ett vatten byte direkt och nu sak jag sandpappra den kasta kokande vatten på den och hiva in den i ugnen för att sterelisera den,,, är de bra?

Annons