red crystal med Ap.

#1 - 3 december 2009 12:29
Håller på att förbereda mig för fullt för mitt lilla Ap. kar nu. karet ska beställas på lördag :).

Min fråga är då följande, jag har funderat på att slänga i några red crystal räkor, även om de inte är sydamerikannska egentligen så tycker jag de är så förbannat coola :P

Men, kommer de få leva för mina Ap. om jag är noga med att tillhandahålla en mängd gömställen åt dem?
Eller är detta dömt att misslyckas?
#2 - 3 december 2009 12:47
Tyvär tror jag att det är dömt att misslyckas. :( Mina hongsloi käkade upp 10 crystal på mindre än ett dygn och nog har jag gömställen, en massa mossa, löv, stenar och rötter. Jag föreslår Amanoräkor istället, visst dom har rätt tråkig färg men är väldans roliga att titta på. :)
#3 - 3 december 2009 13:01
Saturnus80 skrev:
Tyvär tror jag att det är dömt att misslyckas. :( Mina hongsloi käkade upp 10 crystal på mindre än ett dygn och nog har jag gömställen, en massa mossa, löv, stenar och rötter. Jag föreslår Amanoräkor istället, visst dom har rätt tråkig färg men är väldans roliga att titta på. :)

Får kanske prova Amano då i så fall. räkorna kommer iofs gå i karet i åtminstone 2-3 veckor innan mördarcikliderna dyker i hehe.
Kanske jag offrar några red crystal bara för att testa då.
Kan ju inte skada mer än att mina crystal försvinner och mina Ap. blir feta och i behov av motion.
Bilagor:
#4 - 3 december 2009 16:52
Ja, testa du, men köp inte så många till en början.
#5 - 3 december 2009 17:25
Saturnus80 skrev:

Funkar det med amano bör det rimligtvis fungera med RC sålänge det är lite storlek på dem.
#6 - 3 december 2009 18:06
Crystal var ca 1.5cm och amano är ca 3-4cm.
Dessutom måste jag tillägga att dom åt dom inte hela, utan bet först av huvudet och käkade upp stjärten lite senare.

Annons