Red Claw Hane får nu en hona att leka med!

#1 - 22 april 2006 21:07
Nu har jag beställt en Red Claw hona till min hane, något jag bör tänka på när jag släpper ner honan i karet? någon som har någon erfarenhet alls av detta? skriv snälla allt ni kan komma på :) tack på förhand

Mvh en total hummeramatör ;D
#2 - 23 april 2006 09:53
En fråga till :) hur vill dom ha det i akvariet? flera separata grottor eller vill dom kunna "bo ihop" i en stor?
#3 - 23 april 2006 10:11
[QUOTE=Sauce]En fråga till :) hur vill dom ha det i akvariet? flera separata grottor eller vill dom kunna "bo ihop" i en stor?[/QUOTE]

Hejsan!
Jag har min 3 red claw i ett kar med rötter, som går upp ovanför vattenutan så att dom kan klättra upp och "torka" sig lite och sedan ner igen...det gillar dom :) Sedan har jag pump och doppvärmare + 2 plastväxter eftersom riktiga växter inte fungerar (de knippsar bara sönder dom).
#4 - 23 april 2006 10:21
hoppas du blir avundsjuk nu, jag har riktiga växter och det funkar :D tog ett tag att hitta en planta som "Börje" inte gav sig på, okej ska fixxa så dom kan komma upp ovanför land med hela kroppen nu. tack för svaret :) har du fått dina att lägga rom?

Hur stort kar har du till dom 3?

Plantorna jag har heter Echinodorus bleherii.
#5 - 27 april 2006 15:24
[QUOTE=Sauce]hoppas du blir avundsjuk nu, jag har riktiga växter och det funkar :D tog ett tag att hitta en planta som "Börje" inte gav sig på, okej ska fixxa så dom kan komma upp ovanför land med hela kroppen nu. tack för svaret :) har du fått dina att lägga rom?

Hur stort kar har du till dom 3?

Plantorna jag har heter Echinodorus bleherii.[/QUOTE]

Oh det måste jag testa! :o

Karet är på ca 30-40 liter tror jag..ditt då?

/Malin
#6 - 28 april 2006 16:51
30-40 liter?!?! mitt 120liters är för litet tycker jag, det är ju stora djur :O jag vill skaffa ett 540 till dom. hur stora är dina? mina är ca 10cm i kroppen (utan klor och spröt inräknade.)
#7 - 29 april 2006 10:14
[QUOTE=Sauce]30-40 liter?!?! mitt 120liters är för litet tycker jag, det är ju stora djur :O jag vill skaffa ett 540 till dom. hur stora är dina? mina är ca 10cm i kroppen (utan klor och spröt inräknade.)[/QUOTE]

som jag skrev i förra tråden, jag missuppfattade...jag pratar om redclaw krabbor och du om kräftorna *skratt*

Annons