Ralf Britz på Bollmora AKs nästa möte

#1 - 5 januari 2007 13:44
Observera programändringen för Bollmora Akvarieklubbs nästa klubbmöte.

Vi hade möjligheten att på kort varsel bjuda in Ralf Britz som föredragshållare. Ralf är fiskforskare på Natural History Museum i London. Han har jobbat med släktskap och morfologi på olika fiskgrupper, mest från Asien. I samband med detta har han hållit och odlat en mängd ovanliga fiskar, bl a fengäddor, knivfiskar, guramier, tetror, kulfiskar mm för att kunna studera ynglen. Ralf kommer berätta om världens minsta fisk samt svara på frågor om odling av ovanlig fisk. Missa inte detta. Mer information finns under program samt på http://www.bollmoraakvarieklubb.org/
#2 - 5 januari 2007 16:16
Usch - vad påhittiga ni är... Kanske dags att blir medlem trots "stora" avståndet. Jag kanske kan förhandla till mig en ledig kväll hemma...

Hejhopp. Ralp

offtopic: Är Ola Å. din bror?
#3 - 5 januari 2007 16:46
[quote=ralp;893536]Usch - vad påhittiga ni är... Kanske dags att blir medlem trots "stora" avståndet. Jag kanske kan förhandla till mig en ledig kväll hemma...

Hejhopp. Ralp[/quote]

Hehe!

[quote=ralp;893536]offtopic: Är Ola Å. din bror?[/quote]

Nä, vi är inte ens släkt.
#4 - 5 januari 2007 20:23
Det här kommer att bli en riktig höjdare! Om jag fritt skulle lista de föredragshållare jag helst skulle vilja se, så hamnar Ralf Britz bland topp tre.

[QUOTE=ralp;893536]Usch - vad påhittiga ni är... Kanske dags att blir medlem trots "stora" avståndet. [/QUOTE]

Klart du ska bli medlem i Bollmora, alla är välkomna! Förutom alla härliga föredragshållare på mötena, så får du ju vår medlemstidning hem i brevlådan tio gånger per år. Dessutom så har du alltid möjligheten att hänga med på diverse andra aktiviteter, det händer mycket kul i Bollis!

Och just ja, apropå en annan aktuell tråd här på Zoopet, SARF-aktuellt kommer kommer som ett brev på posten den också...

/Ola
#5 - 6 januari 2007 10:27
Odling av ovanlig fisk - det låter hur spännande som helst!
#6 - 6 januari 2007 21:29
Ska bli jäkligt spännande...:)
Ovanlig fisk är alltid kul, och dessutom kanske få lite tips hur man gör för att odla dom...;)
#7 - 7 januari 2007 19:10
Ja det finns ju dom som försöker ;)
Sen finns det dom som lyckas, som Ralf t.e.x.
#8 - 10 januari 2007 16:38
Det börjar närma sig, tveka inte.
#9 - 12 januari 2007 13:35
Många var och lyssnade, men ni som inte hade chansen att närvara missade ett mycket bra föredrag av Ralf Britz, där bl.a. odlingshemligheter avslöjades.
#10 - 12 januari 2007 16:58
Det var riktigt bra:)
Var lite orolig att det skulle bli för "vetenskapligt" med facktermer på engelska. Men jag tyckte jag förstod det mesta av det iaf:p
#11 - 12 januari 2007 19:55
Helt otrolig kille, ger lite perspektiv på vad man själv kan :(
Han hade inte lyckats odla ( kom inte ihåg arten ) på några veckor så han tyckte att det var dags att prova med några nya knep [:o]
Vipps så var det löst.

Annons