Räkor som kostar mer än 20.000 stycket

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 9 november 2012 14:00
Är dom värda pengarna- Läs och begrunda.
#2 - 9 november 2012 14:11
Holy crap. Pruttar dom guld eller?
#3 - 9 november 2012 14:22
Både BB och KK finns att köpa i Sverige för en bråkdel av de pengarna, så man kan undra vad är det som gör att de är så dyra i Asien?
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 9 november 2012 14:43
ansjo skrev:
Både BB och KK finns att köpa i Sverige för en bråkdel av de pengarna, så man kan undra vad är det som gör att de är så dyra i Asien?

Det är säkert praktexemplar med speciellt fina teckningar. Snygga att titta på, men, men......
#5 - 9 november 2012 14:58
Om man hade mer pengar än man kunde göra av med så....
#6 - 9 november 2012 15:33
Det är som Kjell Fohrman säger, praktexemplar, annars skulle jag tro att King Kong och Blue Bolt är billigare där än här och senaste jag såg King Kong till salu låg dem runt 600kr/st och Blue Bolt 1 200kr/st. Fortfarande sjuka pengar för en liten räka som bara lever ~18 månader men snygga är dem så visst blir man sugen. :)
#7 - 9 november 2012 15:55
Undrar vad ett Smørrebrød med pillede rejer skulle kosta om man använde de där.
#8 - 9 november 2012 17:25
bygert skrev:
undrar vad ett smørrebrød med pillede rejer skulle kosta om man använde de där.

:d
#9 - 10 november 2012 14:01
Man kommer ju osökt att tänka på tulpanen Semper Augustus och prisbubblan - som sprack i februari 1637...

Nu säger ju artikeln att det är en "price tag" - det vore intressant att veta om de såldes, och till vilket pris. :)

It takes two to tango!
/Bengt
Kjell Fohrman
Administrator
#10 - 10 november 2012 17:01
Ason skrev:
Man kommer ju osökt att tänka på tulpanen Semper Augustus och prisbubblan - som sprack i februari 1637...

Nu säger ju artikeln att det är en "price tag" - det vore intressant att veta om de såldes, och till vilket pris. :)

It takes two to tango!

/Bengt

Jodå - det finns säkert en marknad.
Jag vet en som i "räkhobbyns" start var på en auktion i Japan och där såldes några Red Crystal för 100.000 kr stycket.

det finns ju också koi som har sålts för närmare en miljon stycket
#11 - 11 november 2012 12:15
Men antag att man kan sälja yngel för 600 kr/st, kan det inte bli en bra affär då?
#12 - 11 november 2012 13:14
flygrc: jo visst blir det en bra affär men att ta fram KK och blubolt är inte lätt även om det finns duktiga räkodlare i Sverige sen ska det ju finnas en marknad för det också och svenska marknad är rätt liten.
#13 - 17 november 2012 20:41
Sv: Räkor som kostar mer än 20.000 stycket

Hej alla!
Jag har varit i Paris, Hannover och Cessena på internationella räkchampionat de tre senaste åren. Priset på taiwanbees (kingkong blue bolt osv) kommer att sjunka närmaste tiden och priserna som nämns är inte realistiska längre, kommer dock fortfarande med ett häftigt kilopris :) Jag blev förvånad att de fortfarande går för fantasisummor.
Bara att hålla koll på redbee så kan ni köpa dessa snyggingar för bra mycket lägre priser framöver. Jag själv ska nog släppa lite taiwanbees snart och andra gör det redan.
De är grymt snygga men kolla att ni verkligen kan hålla crystals och få dem att föröka sig innan ni investerar i dessa, annars är det att kasta kosingen i sjön.

Daniel "Broddan"

Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2
#14 - 18 november 2012 17:57
Man kanske skulle sluta jobba och börja odla räker? låter som en GRYMT! bra ide :D
Kjell Fohrman
Administrator
#15 - 18 november 2012 18:48
Ryskbompa skrev:
Man kanske skulle sluta jobba och börja odla räker? låter som en GRYMT! bra ide :D

Nåväl det handlar nog inte om att börja odla räkor och börja tjäna en massa pengar - om det vore så kan man lika gärna säga att det är bara att sluta jobba och börja spela fotboll för det blir man ju rik på.
Det krävs tyvärr dessutom att man är jäkligt duktig på det man gör;)
#16 - 19 november 2012 15:45
Nåväl det handlar nog inte om att börja odla räkor och börja tjäna en massa pengar - om det vore så kan man lika gärna säga att det är bara att sluta jobba och börja spela fotboll för det blir man ju rik på.

Det krävs tyvärr dessutom att man är jäkligt duktig på det man gör;)

Mjo självklart, det var lite ironi i de jag skrev, men det förstår du ju såklart ;)
#17 - 19 november 2012 15:50
Oftopic va men när vi ändå snackar räkor och pengar så kan jag ju skjuta in en fråga :)

Vad skulle ni säga är ett rimligt pris för Crystal Red och Crystal Black i butik?

Jag funderar på att skaffa för det är ju så jäkla coolt :)
#18 - 19 november 2012 16:36
De kostar 45 kronor styck på zoobutiker i Stockholm, här där jag bor kostade dom 20 kronor när han hade räkor hemma, men det är ju ett underpris tycker jag.
Med vänlig hälsning, Henke
#19 - 19 november 2012 19:25
Henke_76 skrev:
De kostar 45 kronor styck på zoobutiker i Stockholm, här där jag bor kostade dom 20 kronor när han hade räkor hemma, men det är ju ett underpris tycker jag.

Med vänlig hälsning, Henke

Okej. tack, då vet jag vad jag ska gå på :D
#20 - 19 november 2012 19:38
sjuka priser.. men det är som allt annat.. asiatiska aros, tusenlappar-miljonen.. Datnioides pulcher 20000-50000, folkrace-f1, dressmann-armani osv.. har du pungat ut 100 loppor för en räka och känner dig nöjd med det har du ju gjort rätt..
#21 - 19 november 2012 20:20
Ryskbompa skrev:
Oftopic va men när vi ändå snackar räkor och pengar så kan jag ju skjuta in en fråga :)

Vad skulle ni säga är ett rimligt pris för Crystal Red och Crystal Black i butik?

Jag funderar på att skaffa för det är ju så jäkla coolt :)
Beror helt på vilken klass du söker. Från 20:- till tusenlappar....just den räkan som visas i första inlägget härstammar från just Chrystal Black.

Annons