räkor+ praktbotia?

#1 - 10 september 2008 19:36
Skulle det gå att ha ett gäng körsbärsräkor med en liten praktbotia? Han ser inte ut att vara stor nog att äta dem hela om jag väljer några halvvuxna räkor.
#2 - 10 september 2008 19:49
Men är det inte botior som äter sniglar??? Blandar jag ihop nu??? ;)
#3 - 10 september 2008 19:57
Jo botior äter sniglar. Är därför jag vill ha kvar den i det karet då jag såg en snigel i förrgår. Tror du den låter bli räkorna då?
#4 - 10 september 2008 20:00
Praktbotior är jag säker på iallafall äter snäckor.
Är dock inte så säker på att alla arter av botia gör det....
Någon som vet?
#5 - 10 september 2008 20:00
Zwitta skrev:
Jo botior äter sniglar. Är därför jag vill ha kvar den i det karet då jag såg en snigel i förrgår. Tror du den låter bli räkorna då?

:D Nej.. Det tror jag inte.. Men jag är inte säker... :D :D :D Känns farligt.. ;)
#6 - 10 september 2008 20:01
Oj, jag var sist...[:o]
#7 - 10 september 2008 20:03
Sov Gott!
Är det ingen som kan svara något på min tråd...?:)
#8 - 10 september 2008 20:07
Deras mun är väl utformad till just snäckor och suger i sig maten? Räckyngel lär han väl tugga i sig och han rör sig över bottnen där räkorna går. Fast de hinner kanske hoppa undan?
#9 - 10 september 2008 20:09
Zwitta skrev:
Deras mun är väl utformad till just snäckor och suger i sig maten? Räckyngel lär han väl tugga i sig och han rör sig över bottnen där räkorna går. Fast de hinner kanske hoppa undan?

99,9% av alla fiskar äter räklingar, alla som har tillräckligt stora munnar.. De hoppar undan många gånger men fisken tar dem till sist ändå.. I ett stort kar med en massa snabba fiskar, som mina guppys :D dör räkorna oftast ut om man inte har andra kar att fylla på ifrån.. ;)
#10 - 10 september 2008 20:11
När jag köpte mina Praktbotior så dom på zooaffären att firrarna kunde tugga sig igenom påsen.
Så om det är sant är det kanske lika med alla botior....

Borde kunna tugga i sig en räka också tycker man;)
#11 - 10 september 2008 20:11
Jaha...sist igen
#12 - 18 september 2008 17:32
Släppte i en räka för att testa när jag gjorde den här tråden och han simmar fortfarande omkring och letar kompisar så praktbotian ser ut att lämna dem i fred.
Har några räkor på tillväxt i en egen burk som kommer flytta till det karet sen.
#13 - 18 september 2008 19:25
Zwitta skrev:
Släppte i en räka för att testa när jag gjorde den här tråden och han simmar fortfarande omkring och letar kompisar så praktbotian ser ut att lämna dem i fred.

Har några räkor på tillväxt i en egen burk som kommer flytta till det karet sen.

Ja, jag har ingen egen erfarenhet av botior men jag kan tänka mig att de kanske inte hajar att det är mat först och sedan helt plötsligt så kan de komma på det och tömma hela karet på räkor under en natt... [:o] Men jag vet inte...

Annons