Räkor och PMDD

#1 - 22 maj 2008 15:58
Nu har jag läst lite här och var att man kan ha PMDD till räkor och att man inte kan ha det. Nu vill jag veta hur det är.

Kan man ha PMDD och funkar det tillsammans med alla räkarter?
Finns det andra medel man ska undvika när man har räkor? Inte för att jag har i en massa medel men vill bara veta ifall behovet skulle finnas.
#2 - 22 maj 2008 16:01
Körde med PMDD i samma kar som filterräkor och amanos. Inga som dog där.

//C
#3 - 22 maj 2008 16:04
Men hur är det med reproduktionen då med PMDD? Har läst att den kan minska.

En liten parrentes. Vad är filterräka för räka?
#4 - 22 maj 2008 16:43
cillan skrev:
Nu har jag läst lite här och var att man kan ha PMDD till räkor och att man inte kan ha det. Nu vill jag veta hur det är.

Kan man ha PMDD och funkar det tillsammans med alla räkarter?

Finns det andra medel man ska undvika när man har räkor? Inte för att jag har i en massa medel men vill bara veta ifall behovet skulle finnas.

Använder PMDD och Easy Carbo i mitt kar, och där blir körsbärsräkorna fler och fler...
#5 - 22 maj 2008 17:07
Har ett kar med körsbärsräkor bla där jag göder med PMDD och det fungerar bra de blir fler och fler
#6 - 23 maj 2008 07:09
cillan skrev:
En liten parrentes. Vad är filterräka för räka?

Hade både Atyopsis moluccensis och Atya ganonensis. Större fredliga, äckliga när dom dör. Finns på artbeskrivningarna.

//C
#7 - 23 maj 2008 07:13
Peter som säljer PMDD säger så här
Jag rekommender INTE att ni använder pmdd i era kar med CR!!!
Det betyder väl att det inte är bra.
#8 - 23 maj 2008 13:24
Det beror väl på hur rädd man är om räkorna och vilken räksort man har. Körsbär och amano är tåliga, CR från Asiatiska odlare är med känsliga, och dyra. Då kanske man inte vill chansa.
#9 - 23 maj 2008 16:26
Just nu har jag körsbär men man vet ju aldrig i framtiden för jag tycker de små liven var riktigt roliga. Men då borde de alltså funka till just de här.
#10 - 11 juni 2008 17:01
Hur är det då med pmdd och vattensköldpadda?

Annons