äntligen fått min tjej att intressera sig för akvarier, och hon är sjukt sugen på att ha ett räk kar, kanske en krabba med, vet ni vart man kan få tag på räckor och krabbor i göteborgs trakten?
De flesta butiker har lite räkor för det mesta =)
Var bor ni vart vill ni helst åka om man säger så?
Kaggeledstorget vid munkebäck ligger en av de största, han har alltid räkor och en krabbsort också. Herkules samma sak..Hornbach ja räkor, finns några mindre också, storkzoo vid ånäsmotet.
Finns många :D
Ahhh me det låter skit nice:) det ska kollas upp:) nåt man måste tänka på med räkor? Och jag skulle gärna ha ett gäng i mitt stora kar där jag har lite malavi och multisar va tror du om det?
Generellt om man har fisk i samma kar så ser man räkorna ytterst sällan, fisken är ju ett hot som kan äta upp dom. Har man ett rent räk-kar, kanske med någon/några smååå snälla fiskar, så får man se en massa räkor :)
Krabbor vet jag noll om..
Ahhh tänkte mest att de små liven är sjukt bra städare:) ja men drar förbi dit imorn och kollar in det :) tack för hjälpen och om du har andra tips tr jag gärna emot dom :)
Mmm får gö ett experiment en polare släppte ner en kräft unge i mitt kar det lilla livet var knappt centimetern stor hittade hans håla igår och han är redan 7 cm stor, värt ett försök, malavi cikliderna e as lugna mot multisarna och deras yngel värt ett försök iallafall:) fy skam den som inte provar hahaha
Städar är ju i stort sett allt dom gör :) Brukar bara vara att göra lite vattenbyten ibland så mår de bra. Lite växter i karet och så en nypa mat emellanåt.