Räkor med Praktbotior?

#1 - 17 oktober 2008 12:40
Köpte för någon dag sedan tio st räkor.Har sedan tidigare tre praktbotior.Nu syns inte mer än tre räkor till,vet att botiorna älskar snäckor,men kan de även ha smak för räkor?
Frågade i butiken om de gick ihop,och de skulle de tydligen göra.Har ett ganska stort akvarie på 250 l så är ju inte förvånad om de bara gömmer sig.Tacksam för förslag på vad som hänt mina små räkor =)
#2 - 17 oktober 2008 12:43
Tima skrev:
Köpte för någon dag sedan tio st räkor.Har sedan tidigare tre praktbotior.Nu syns inte mer än tre räkor till,vet att botiorna älskar snäckor,men kan de även ha smak för räkor?

Frågade i butiken om de gick ihop,och de skulle de tydligen göra.Har ett ganska stort akvarie på 250 l så är ju inte förvånad om de bara gömmer sig.Tacksam för förslag på vad som hänt mina små räkor =)

Räkorna är jätteduktiga på att gömma sig men å andra sidan är det mycket troligt att praktbotierna har fått ett skrovmål.. Iaf har det varit den allmänna åsikten här på Zoopet.. :)
#3 - 17 oktober 2008 15:28
Botior är räkmördare av allra högsta grad. Inte att rekommenderas som sällskap. Räkor funkar dock fint som levandeföda åt botior.

//C
#4 - 17 oktober 2008 15:49
Har amanosar som går tillsammans med praktbotior, inga problem so far..
#5 - 19 oktober 2008 19:03
har också amano med botior...
har även haft gula med botior utan att tappa några?

praktboria ska tilläggas...kan ju bero på botiaart?
möjligt är väl att de kan ta räkor om de inte stödmatas?

mina får snäckor och maltabletter, broccoli, ärtor, frysta räkor, mm

Räkor har tendens att dra sig in i filterhusen om de får en chans...mina första flytade in i pumphuset och var himla tufft få ur dem igen=)
Bilagor:

Annons