Räkor + kulfisk

#1 - 4 oktober 2008 12:11
går det bra?

det är en dvärgkulfisk på 2-3cm, den käkar snäckor i alla fall men frågan är om den låter räkorna va?

edit: kanske någon som vet om kulfisken ger sig på växter också? eller var det en dum ide att släppa ner den i växtkaret?
#2 - 4 oktober 2008 20:57
ingen som vet? =/
#3 - 4 oktober 2008 21:06
Jag var sugen på den blandningen själv, men fick i butik rådet att inte blanda, då kulfisken har tänder som kan knäcka skalen på räkorna. Men om du provar så får du gärna berätta hur det gått.
#4 - 4 oktober 2008 21:09
sant, men var det kulfisk eller dvärgkulfisk ? för denna är INTE stor =) men jag ska rapportera. idag hittade jag en död räka.. men jag vet inte om mina räkor får den mat dom behöver >_< dom kankse e köttätande räkor?
#5 - 4 oktober 2008 21:11
De var pyttesmå och söta, typ 2 cm max, om ens det... Jättesmå och i ett pyttekar, bredvid lika små kar som annars hade räkor i.
#6 - 4 oktober 2008 21:52
Du kan ju läsa på dwarfpuffers.com vad som står om just räkor och dvärgkulfiskar. Det skall tydligen variera kraftigt...

//C
#7 - 5 oktober 2008 06:09
Mina dvärgkulfiskar har i alla fall lämnat de vuxna körsbärsräkorna i fred. Däremot har jag aldrig sett några räklingar i det karet, så de lär nog ha blivit mellanmål för kulfiskarna.
#8 - 5 oktober 2008 08:01
sant, men var det kulfisk eller dvärgkulfisk ? för denna är INTE stor =) men jag ska rapportera. idag hittade jag en död räka.. men jag vet inte om mina räkor får den mat dom behöver >_< dom kankse e köttätande räkor?

De behöver räkpellets och algtabletter i första hand. Jag har hittat en bra, Tetra Crusta Meny. Den innehåller 4 olika sorter. En räkpellets, en granulat, en algtablett och en "crisps" som jag inte riktigt vet vad det är.. ;) Räkorna verkar älska den varierande kosten iaf.. Sen älskar Crystal squash men mina gula och gröna bryr sig mindre.. samma med cyklops, tror jag... men alla äter...

tuvok skrev:
Mina dvärgkulfiskar har i alla fall lämnat de vuxna körsbärsräkorna i fred. Däremot har jag aldrig sett några räklingar i det karet, så de lär nog ha blivit mellanmål för kulfiskarna.

Jag tror att man kan ha tur eller otur. Jag tror att räkorna ska vara i karet först så att kulfisken aldrig tänker på dem och att man inte ska stoppa i nya, andra sorters räkor för då kanske kulfisken helt plötsligt kommer på att de går att käka.. Jag tror också att det kan gå bra länge och sen helt plötsligt så käkar de upp alla räkor över en natt, typ.. ;)
#9 - 5 oktober 2008 13:16
oj då, hehe. jag ska nog flytta någon av dem till ett annat kar så fort malawisarna tuggat klart där.

men hur är det med växter då? gillar kulfisken växter?

Annons