i mitt stora malawikar kör jag med 2 st 25-30cm öronålar å detta har funkat bra i runt 1 år nu :)
får dock mata ålarna för hand för malawina äter gärna upp frysta räkor annars :p
i lilla karet går de diverse yngel mellan 10-35mm å dessa ger fan i mina 3-4cm amanoräkor i alla fall...dom stora vet jag inte om dom försökte knäppa någon räka sist dom gick i karet men alla har överlevt hittils med både fullvuxna å små malawis... Med små malawis är dom framme överallt i alla fall...med dom stora i karet vad dom rätt gömda.
räkor tror jag blir mat omgående, kräft-djur ingår i deras näringskedja.
Stora räkor borde funka utan några större problem, förutom att de kan äta malawiyngel.
Malawikrabban kan självklart funka.
De enda kräftor som är lagliga att hålla är signal- och flodkräftan och de kan nog ta relativt stora fiskar - så mindre mbunas kommer knappast ifråga
Jag har ett Malawi kar har multisar där i med funderat ett tag på tanken på att försöka få igång en körsbärsräkor koloni i karet? Hade vart grymmt snyggt och lite kul med et mat komplement, btw back to nature boken om nano akvarier... Bravo skit bra:) tror du det skulle gå att få igång om man har mycket för dom att gömma sig bland?