Temeraire skrev:Läst en del intressanta inlägg angående räkor, och undrar nu, är det vanligt med räkor i akvarium? vilket slags vatten har dem? namn? storlek? säljs räkor i butiker eller införskaffar folk dem på egen väg?
Katharina skrev:..går man ner sig här så kommer man aldrig upp mer...:D :D Gå in på skaldjur här på forumet eller sök i artbeskrivningarna på skaldjur och få berättat vad det är... Mina favoriter är Crystal Red men det kommer en hel del nya sorter från framförallt Japan och Tyskland. Blåa och gröna och oranga. Kul kul. De städar karet så man kan ha dem med fisk (inte för stora fiskar som äter upp dem) och istället för malar eller utan fisk för att de är så söta och roliga.. Tar man hem en ovanlig eller extra fin sort så kan man avla på dem och vara ganska ensam om dem i Sverige.. :D
Ramnissan skrev:Ja jisses, jag trodde jag bara stack ner en lilltå, eller så, i räkträsket men se jag halkade i hela jag..*S*.. Trodde jag var trygg i och med att det var sonens räkor.. Tji fick jag och jag bara ÄLSKAR dessa småttingar:D
Katharina skrev:...man hem en ovanlig eller extra fin sort så kan man avla på dem och vara ganska ensam om dem i Sverige.. :D
Pazappa skrev:Ja jag kan bara hålla med. Har körsbärsräkor i sällskapsakvariet och i endlerskvariet där de trivs och förökas och nu har vi preciss startat en 60-liters räkburk med Crystal red, full med javamossa.
En fråga...
...hur? beställer ni räkor via t.ex Aquabid eller? Det har jag inte vågat.