Räkor

#1 - 23 november 2010 12:27
Okej efter mycket påtryckning från vissa så ska jag nu försöka lägga upp mitt lilla räkvasprojekt. Har sett många här och på nätet å blivit mycket inspirerad av dessa kar så jag ville oxå skaffa ett.:p

Har skaffat en vas från IKEA och skaffat sand till vasen som är sköljd å tvättad. Tänkte sno några växter från mitt 450l växtkar och sen blir det av till blomsterbutiker för att se om de har några snygga trollhassel/ trollpilkvistar att sätta i vasen oxå.

Jag tänker bara ha körsbärsräkor i vasen.:)

Måste ju oxå se till att skaffa en pump å någon form av lyse till räkisarna. (bilder kommer med tiden)
#2 - 23 november 2010 12:29
yess!!! änteligen en tråd från dig!

kommer bli spännande att se hur det blir. finns ju ett par som har räkvaser numera- (mig inkluderad) så du kan ju dra inspiration från många. :)
#3 - 23 november 2010 12:34
Japp det finns många trevliga personer att hämta inspiration från..nått bra tips på belysning som räcker till..skaffade vasen som är 65cm hög..funderade på att sätta i gälört som växer lätt men kasnke inte fixar lite kallare temp. andra bra förslag på växter som skulle funka bra? jag kör med pmdd i mitt stora kar å det funkar kanon:D
#4 - 23 november 2010 12:36
hmm jag har ju 45an o då har jag en lampa som denna. ( fast min är från 94 o finns inte längre på ikea men detta är den som motsvarar.)
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20136069

men frågan är om den klarar trycka ner ljuset till botten i en 65a. du kanske får gå loss på typ LED-spotligts.
#5 - 23 november 2010 12:42
Ja det verkar vettigt..får glida in på IKEAS hemsida å kolla läget lite..om någon springer på ett bra tips eller hittar något bra lampval så hojta gärna till..
#6 - 23 november 2010 12:43
vad kör ni med för filter? eller pumpanordning.
#7 - 23 november 2010 12:51
jag kör med denna som jag moddat om genom att tabort filterbehållaren o satt på ett sånt här filter istället
http://www.pwss.nu/product.php?productid=3223&cat=618&page=1

Annons