Undrar om det finns något bra recept på egengjord räkmix här på forumet?
Den man köper smular så förbaskat,det skall vara till Diskus om det nu spelar
någon roll?
Juni skrev:Vet du varför det ska i kastrullen och värmas upp? Finns det någon mening med det? Hur har du gjort?
Juni skrev:Och det säger du nu!!;) gått vidare i livet och kör flingfoder?? Här går jag och tror att fiskarna kommer simma buk upp om de inte får" fryst räka i gelé "varje morgon som dessutom serveras utan bh! (Så det så!) så kommer du och har gått vidare till flingfoder, är det lagligt? Nu har jag räkor i hela köket så nu ska här mixas om det så krävs att jag kör dem i gräsklipparen!
-min lille kille frågade varför man måste vara naken när man matar fiskar på morgonen? Då vi går upp väldigt tidigt och matar. Ja det är ju en forum fråga om någon?! ;)
Juni skrev:Och det säger du nu!!;) gått vidare i livet och kör flingfoder?? Här går jag och tror att fiskarna kommer simma buk upp om de inte får" fryst räka i gelé "varje morgon som dessutom serveras utan bh! (Så det så!) så kommer du och har gått vidare till flingfoder, är det lagligt? Nu har jag räkor i hela köket så nu ska här mixas om det så krävs att jag kör dem i gräsklipparen!
-min lille kille frågade varför man måste vara naken när man matar fiskar på morgonen? Då vi går upp väldigt tidigt och matar. Ja det är ju en forum fråga om någon?! ;)
Juni skrev:Matade med räkmixen och de åt glupskt, varenda smula så det blev inget skräp eller hinna. Jag är överlycklig! Det luktar inget heller vilket är ett stort plus då köpt fryst mat luktar vedervärdigt. Hoppas bara det är lika bra näringsvärde så fiskarna mår bra av det. Jag hoppas det håller länge för jag har mat för flera år! (Kom på att jag kunde halverat receptet men varför förenkla saker?) Tack för gårdagens peppning det värmde i räkträsket!
Bluewing skrev:Fördelen för din lille kille är ju att flinghantering kan göras påklädd.
Juni skrev:Ni får det att låta som att naken utfodring skulle vara en belastning;) tycker det är en trevlig vana, förstår bara inte varför så många grannar har sina hus till salu?!