Räkmix

#1 - 9 juni 2003 16:08
Funkar det bra att mata Multispinosa samt Sajica med Räkmix eller dylikt. Kör nu en varierad kost med flingor, svarta mygg samt Artemia, men skulle vilja ha ett mer långsiktigt foder som jag vet funkar bra i alla väder.

M v h Henke
#2 - 9 juni 2003 16:40
ja det funkar med räkmix till dom fiskarna
#3 - 9 juni 2003 16:51
Ursprungligen skickat av Subbahenke

Funkar det bra att mata Multispinosa samt Sajica med Räkmix eller dylikt. Kör nu en varierad kost med flingor, svarta mygg samt Artemia, men skulle vilja ha ett mer långsiktigt foder som jag vet funkar bra i alla väder.

Visst funkar det (fast du kan öka andelen räkor till 3/4 kanske), men att variera kosten är aldrig fel. Även om du går över till att använda räkmix som basmat är det en bra idé att ge annat ibland också.
#4 - 9 juni 2003 18:06
Det var lite det som var tanken, att ha räkmix som basfoder för att sedan variera med lite mygg och annat. Nu blir det lite mycket att hålla på med tycker jag, då jag varierar hela tiden. Sen så är jag inte så förtjust i flingor utan skulle hellre vilja ha räkmix som basfoder.

Henke
#5 - 11 juni 2003 00:36
Om du har vanlig räkmix (1kg ärtor, 0,5kg räkor) som bas så kan du säkert stimulera lek med vita mygg och artemia.

Annons