Räkfrossa...

#1 - 24 januari 2007 12:56
... eller nåt sånt har hänt hemma hos mig.:rolleyes: Har nu annonserat här på zoopet o lyckats bli av med iaf 50 räkor vilket är skönt. Började faktiskt till o med mata mina ciklider med körsbärsräkor här i ren desperation för att bli av med några.[:I]

Har äntligen kommit till ro i Sthlm igen. Fiskarna har fått ta några stötar i alla flyttar men klarat sig över förväntan bra. Ja räkorna hade det ju inte skadat om de hade blivit några färre...[:o] Däremot fick jag avliva även mrs Robinson någon månad efter att jag flyttat upp. Hon blev bara sämre o sämre och så när det inte ens hjälpte att jag tog hem Robinsons ena brorsa till henne (som givetvis heter Fredag *s*) så fick det bli avlivning. Så nu har en syrra till Robinson också fått flytta hem till karet och de nya kära tu verkar trivas.:) Någon som har ett bra namnförslag till Fredags fru? Funderade ett tag på Tisdag då detta ju faktiskt finns som namn. ;)

Vad händer utöver fiskarna då? Hm...
Jo, jag har lyckats rota mig i lägenheten rejält och upplever ingen längtan att åka därifrån alls nu. Inte ens när jag åkte upp till föräldrarna i julas så kände jag något behov av det utan hade gott o väl kunnat tänka mig att stanna hemmavid någon månad till. Hade ändå inte varit därifrån mer än över dagen sen den dagen jag flyttade in! Det är fantastiskt för att vara en så rastlös själ som jag, men jag älskar verkligen att vara tillbaka i stan o min lägenhet![:-50]

Så jul var jag i Kramfors[:-121] , nyår i Umeå[:-36] och sen förra veckan på Kanarieöarna![;)] Nu är det renoveringen av lägenheten som hägrar framför mig...[:-10] Fast det ska faktiskt bli roligt. Det jobbiga blir väl att halvtömma akvarierna och flytta på dem ut från väggarna där de står nu.. men men.. det lär väl gå det också. Rummet de står i ska iaf inte ha nytt golv vilket alla de andra rummen ska ha så man får vara glad för det. :p
Ska även lämna in bilen på reparation, inte lika roligt som renoveringen - å andra sidan behöver (läs: kan) man inte göra det själv och slipper.;)

Kul också att flera sthlmare dragit igång en förfrågan om zoopetträff också. Saknat dessa träffar! :(

Dessutom bytt jobb på mitt gamla jobb vilket gjort det mycket roligare! Så det var nog nåt bra med att flytta till Skåne ett tag även om det inte direkt kändes så just då.;)

Tack alla för alla stödjande och gulliga ord och tankar! De har värmt mig![:-64]
#2 - 24 januari 2007 14:26
kul att höra att du har det bra! Här kryllar det av malaysiska i 110 l men de verkar inte ha etablerat sig i de andra karen. kram!
#3 - 24 januari 2007 21:29
Hehe jag har precis den tanken när det gäller räkor i miljoner. Tänkte att några kan ju då och då få slinka ner i diskusaklvariet som lite godis. Har ju inga räkor nu men det kommer och förhoppningsvis även yngel:D
#4 - 25 januari 2007 11:54
Full rulle för din del! Men vist är det kul att renovera och se hur fint det blir!
#5 - 25 januari 2007 20:47
Åh, va kul med ett inlägg! Du skriver så trevligt så det är ett sant nöje att hänga med i din dagbok. Gott att höra att du kommit till rätta. Nästa ull blåciklid är nu säljklar :p. Jag tycker ju unga fröken ska heta Krusan :rolleyes: (ja, det är ju ett namn så gott som andra...;)).
#6 - 26 januari 2007 07:41
När det är färdigrenoverat så lovar jag att ha en zoopetträff hemma o hoppas att mååånga kommer. :) Ska se om jag kan ta och köpa in mitt efterlängtade 500 liter tills dess också - drömmen! Ska ha black ghost o så zickzack-ålar. :D

Krusan är taget!;) Hon o Fredag mår bra iaf, väldans skönt!

Har man räkor så får man yngel (heter det så om räkor? ;)), det är då garanterat! :)

Kul att höra att snäckorna klarat sig och förökar sig. När jag flyttade så lyckades jag rensa ut många men inte alla - det verkar vara en omöjlighet. Men nu är de iaf så få att de inte förstör o äter upp massa växter och då är de ju bara bra att ha jue. :)

Annons