Räkdjungeln

#1 - 26 april 2008 19:43
Jaha. Då har jag lagt ner planerna på ett kar med firrar som mitt första. Blev räkbiten istället, hehe :D Kommer nu inte kunna skaffa akvarium alls förrän i augusti men det hindrar mig inte från att skriva en tråd iallfall. Kanske finns redan liknande trådar längre bak men det får man stå ut med. Var på djurmagazinet för någon dag sedan och kollade och dreglade över några söta körsbärsräkor och ett fint kar. Söker tips på lite allt möjligt på räkfronten. Vilket kar det kommer bli är inte bestämt ännu men skulle tro att det blir ca 50 liter, eller något. Jaja, som rubriken säger. Har hamnat i räkdjugeln skulle jag tro :p
#2 - 26 april 2008 19:54
Läs igenom denna tråden (om du orkar): http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=81391
#3 - 26 april 2008 20:08
50L är perfekt som ett räkkar. Ta valfri mossa, fäst på en sten eller rot går aldrig fel.
#4 - 26 april 2008 21:34
Paatsu skrev:
50L är perfekt som ett räkkar. Ta valfri mossa, fäst på en sten eller rot går aldrig fel.

Förutom hos mig där mossan inte trivs ;)
#5 - 27 april 2008 09:02
Tack för tipsen, bara att vänta till hösten dårå. Och jag läser tråden Annaica rekomenderade för fullt ^__^
#6 - 28 april 2008 16:21
En rot med mossa och Javaomrbunkar brukar bli fint tycker jag :)
Välj en sand/grus som inte höjer pH. Ett innerfilter räcker till ett 50l räkkar.

Annons