Räkbebisar

#1 - 17 oktober 2007 20:43
Har äntligen fått de första små räkbebisarna :D
Hur lång tid tar det innan de vuxit till sig, till iaf nån cm?
#2 - 17 oktober 2007 20:48
Morgana skrev:
Har äntligen fått de första små räkbebisarna :D

Hur lång tid tar det innan de vuxit till sig, till iaf nån cm?

Brukar bara ta runt 1 månad för att de ska växa till 1 cm.
#3 - 19 oktober 2007 13:17
grattis:D!
Jag har också en massa småttingar, i diverse storlekar. Sen såg jag förra lördagen att det var 2 räkor som sprang runt med rom:)
#4 - 19 oktober 2007 14:37
Paatsu skrev:
Brukar bara ta runt 1 månad för att de ska växa till 1 cm.

Åh, inte längre? :D Tack för svar!
#5 - 19 oktober 2007 14:39
fredd skrev:
grattis:D!

Jag har också en massa småttingar, i diverse storlekar. Sen såg jag förra lördagen att det var 2 räkor som sprang runt med rom:)

Tack!
Åh, dom är ju så söta när dom är små. Kul! Trist bara att man måste vänta flera veckor innan dom kläcks... ;)
#6 - 19 oktober 2007 15:46
Grattis. :) Jag tycker dom växer ganska fort ändå..
För man sitter och spanar, ser ingenting sen efter några veckor så har man massvis.. :P
#7 - 20 oktober 2007 09:15
Såg igår att en av mina första "egenuppfödda" räkor går med rom, och den bör bara vara drygt tre-fyra månader...
#8 - 20 oktober 2007 14:04
Jenny054 skrev:
Grattis. :) Jag tycker dom växer ganska fort ändå..

För man sitter och spanar, ser ingenting sen efter några veckor så har man massvis.. :P

Tack! Haha, jo jag misstänker att det blir så... Går ändå drygt 30 räkor i räkburken så det borde kunna bli räklingsinvation... ;)
#9 - 20 oktober 2007 14:06
Emmma skrev:
Såg igår att en av mina första "egenuppfödda" räkor går med rom, och den bör bara vara drygt tre-fyra månader...

Vad roligt! Alltid roligast när ens "egna" får bebisar :) Kul att dom blir könsmogna så fort oxå :D
#10 - 12 november 2007 13:25
Vad är det för sorts räkor? :D själv har jag 6 st Amano räkor :) dom är gulliga men lite trist färg, ska nog köpa någon sorts crystal räka..
#11 - 12 november 2007 13:43
Amanda321 skrev:
Vad är det för sorts räkor? :D själv har jag 6 st Amano räkor :) dom är gulliga men lite trist färg, ska nog köpa någon sorts crystal räka..

White pearl :D Men har crystal red & black och tigrar oxå :) Amano är ju jättefina! Men som du säger inte så jättefärgglada,kul när räkorna blir som en färgklick i karet.

Annons