Råkade smälta frysfodret :S

#1 - 29 oktober 2005 22:11
Hej!
Igår råkade jag lämna framme mitt frysfoder till mina malawi ciklider. När jag upptäckte det så hade allt smält så det var endast en soppa av allt. Kan jag slänga in det i frysen igen och fortsätta mata mina malawi ciklider med det?
Tacksam för svar!
#2 - 29 oktober 2005 22:30
Vet inte riktigt hur det är med bakterier osv, men jag hade inte använt det..
#3 - 29 oktober 2005 22:56
[font=Comic Sans MS][color=blue]Har det legat framme så det blitt helt tinat och rumstempererat så är det tyvärr bara att kasta.:)[/color][/font]
#4 - 5 november 2005 17:23
jag har glömt mitt framme nån halvtimme ett par gånger. men matar fortf med det. är det dumt av mig? fiskarna verkar må bra iaf
#5 - 5 november 2005 20:10
Släng det som tinat. Jag har provat att återfrysa, luktade xz¤&%/%#)% när det tinade igen.
#6 - 15 november 2005 08:37
Tror det är för stor risk att det ska bli en massa bakterier i det.
Har själv gjort samma miss och lämnat en påse framme, men vågade
mig inte på att frysa det igen.
#7 - 15 november 2005 08:49
Om du lämnar ett paket oskalade räkor framme och det tinar helt. Skulle du då frysa in det igen för att senare äta det? Ta svaret på den frågan och tillämpa det på fiskfodret ;)
#8 - 15 november 2005 14:16
[QUOTE=y0da]Om du lämnar ett paket oskalade räkor framme och det tinar helt. Skulle du då frysa in det igen för att senare äta det? Ta svaret på den frågan och tillämpa det på fiskfodret ;)[/QUOTE]

Hehe nä då skulle jag inte äta det, men man vet aldrig med fiskar :cool:
#9 - 15 november 2005 14:35
Förvara och behandla deras mat som du behandlar din egen så blir det nog bra :)
#10 - 15 november 2005 15:15
Bra råd y0da, men kan man vänta sig något annat av en mästare? :)
#11 - 15 november 2005 15:23
Nej! :)
#12 - 23 november 2005 17:55
Javisst, det är inga problem att mata fiskarna med det. Faktum är att det blir mycket "mustigare" om skippar frysen helt och förvarar det i en liten påse i själva akvariet. Då fastnar bara de bakterier som redan finns i akvariet eftersom det ju blir samma temperatur. Jag har själv provat detta och det funkar perfekt. Min före detta fru var inte av helt samma åsikt och fiskarna har tyvärr helt försvunnit, men det simmar omkring nånting som med lite god vilja kan ses som fiskar och det växer jättespännande grejer i akvariet som jag aldrig sett förut.
Lycka till

Annons