Raiamas Guttatus

#1 - 1 juni 2008 16:01
Kan Raiamas Guttatus köpas i Sverige?
#2 - 4 juni 2008 07:30
skitsamma, som vanligt så verkar detta forum inge vidare för o fråga efter monsterfiskar.
#3 - 4 juni 2008 08:53
Monsterfisk och monsterfisk? Förvuxen zebrafisk!

Eftersom den trivs bäst i större stim, är en livlig fisk och blir ca 3 dm så bör akvariet vara 3 meter - MINST. Det är klart att ingen zoobutik har sånt på lager. Det går naturligtvis att beställa i vilken zoobutik som helst med serviceanda och som själva handlar från de stora grossisterna. Troligen kan dom få fram ett stim åt dig, men det kostar och väntetiden kan säkert bli avsevärd.
#4 - 4 juni 2008 11:39
[quote=Erik Åhlander;1149514]Monsterfisk och monsterfisk? Förvuxen zebrafisk![/quote]

I sanning.

Den förekommer heller inte i zoohandeln; jag har aldrig sett R. guttatus till försäljning, den är att betrakta som en matfisk, inte en akvariefisk. Fast tyska/tjeckiska grossister kan väl tänkas ha dem i lager, de har det mesta.
#5 - 5 juni 2008 15:55
Är det en Zebrafisk ^^ ?
#6 - 6 juni 2008 01:40
[QUOTE=Aircut64;1149488]skitsamma, som vanligt så verkar detta forum inge vidare för o fråga efter monsterfiskar.[/QUOTE]

I sanning.

men det är inte så mycket därför du inte får massor av svar, fiskarna du frågar om är många gånger helt ''Über rare'' i dom flesta länder. [:)] ...tyvärr :( jag skulle lätt vilja ha några av dessa förvuxna monster-zebrafiskar! :D
#7 - 6 juni 2008 08:22
hehe jo jag vet ^^ :D
karet känns så tomt nämligen hehe
#8 - 6 juni 2008 08:43
Akvarielagret har haft Raiamas batesii tror jag...
#9 - 6 juni 2008 09:19
Det finns en mängd nervösa stimfiskar i lite större format som med lätthet fyller ut några kubikmeter tomt akvarium om det är det som är problemet. Ju mindre fiskarna desto fler kan man ju naturligtvis ha. Allt ifrån Devario aequipinnatus, Rasbora rasbora och alla Astyanax-arter via t ex Barilius och Opsarius till riktig matfisk. Många av dessa är enklare att få tag i än Raiamas. Eller är det något speciellt mosterlikt hos just Raiamas som jag har missat?
#10 - 6 juni 2008 18:41
Jo de ser ju ut som öringar ^^ just därför ville jag ha dem, grymt fina.

Annons