Rädda Klimatavtalet

#1 - 17 december 2009 08:58
Nu har vi chansen att göra något för att få till ett klimatavtal i Köpenhamn. Genom att tillräkligt många undertecknar Avaaz.orgs namninsamling kan kanske världens ledare får den spark i baken de behöver. Den aktuella texten lyder:

"Petition to the 110 Presidents and Prime Ministers negotiating in Copenhagen:

We call on each one of you to make the concessions necessary to meet your historic responsibility in this crisis. Rich countries must offer fair funding, and all countries must set ambitious targets on emissions. Do not leave Copenhagen without a fair, ambitious and binding deal that keeps the world safe from catastrophic global warming of 2 degrees."

http://www.avaaz.org/en/save_copenhagen_now/97.php?cl_tta_sign=075f9f7e36bb7acfc02e51f5e9e1e287

mvh

olof
#2 - 17 december 2009 11:44
Eller så kan vi ju åka till danmark och skrika och sen sitta på marken och pissa ner oss...
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 17 december 2009 12:32
NIC skrev:
Eller så kan vi ju åka till danmark och skrika och sen sitta på marken och pissa ner oss...

Döm inte andra efter dig själv;)

Bra initiativ med namninsamlingen även om jag inte tror att det hjälper eftersom vi alltid skyller på andra istället för att ta ett eget ansvar.
#4 - 17 december 2009 12:34
Döm inte andra efter dig själv;)

Haha, syftade naturligtvis på demonstrationen för några dagar sen... :)
Jag var inte där, aldrig att jag skulle gå runt och skrika mig hes när det ändå inte hjälper.. ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 17 december 2009 12:37
Visst påverkar demonstrationer och civilkurage.
Även om nu svenskar är kända för att inte göra något utan stå med mössan i hand och buga djupt för överheten.
#6 - 17 december 2009 12:41
Visst påverkar demonstrationer och civilkurage.

Även om nu svenskar är kända för att inte göra något utan stå med mössan i hand och buga djupt för överheten.

Klart att det kan påverka men oftast ger det tyvärr bara löpsedlar och inte så himla mycket mer.
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 17 december 2009 12:43
NIC skrev:
Klart att det kan påverka men oftast ger det tyvärr bara löpsedlar och inte så himla mycket mer.

Politiker skiter i vanligt folk, men om de får löpsedalrna och folkets protester emot sig så känner de sig tvungna att agera.

Gör man själv inget så kan man i alla fall vara helt säker på att inget blir gjort:(
#8 - 17 december 2009 12:47
[QUOTE=Kjell Fohrman;1358521]Politiker skiter i vanligt folk, men om de får löpsedalrna och folkets protester emot sig så känner de sig tvungna att agera/QUOTE]
Nja..
#9 - 17 december 2009 12:47
Politiker skiter i vanligt folk, men om de får löpsedalrna och folkets protester emot sig så känner de sig tvungna att agera.

Nja...
#10 - 17 december 2009 12:48

Gör man själv inget så kan man i alla fall vara helt säker på att inget blir gjort:(

Överens! ;)
#11 - 17 december 2009 16:00
Vad är det dom vill förbjuda ?
#12 - 17 december 2009 16:22
bättre klimat för att rädda jorden tror jag och alla land som annars kommer försvinna
#13 - 18 december 2009 10:12
Just nu är Köpenhamn fyllt med affischer och banderoller i samband med Cop 15.Miljödebattens "gossen Ruda" har satt upp en egen: http://www.2-mb.de/f/p5trsn2p45dbm118y4wttzvpvj.jpg
Så här menar han: http://sydsvenskan.se/opinion/aktuellafragor/article597814/Tomma-loften-raddar-inte-varlden.html
<<<(^:>*

Annons