Råd vid ett ev klipp av saltvatten.

#1 - 13 juli 2005 17:20
Har genom en kompis fått nys på en som ska sälja ett 1140liters saltvattensakvarium med allt som hör till, sump, pumpar, ls fisk sand osv...
Finns det något särskillt jag ska tänka på eller kolla innan jag slår till.
Sen ska det flyttas 6 mil, hur klarar ls och fiskar det bäst.???
#2 - 26 juli 2005 06:48
Har själv ett stort revakvarium. Innan jag svarar på frågor: Har du haft ett saltvattensakvarium innan?
#3 - 26 juli 2005 12:09
Nej detta skulle bli mitt första isf. Har läst en hel del nu om saltvattensakvarium + att nuvarande ägaren lovat att hjälpa mig dra igång det. Men det som gör mig misstänksam är att jag får det för samma pris som ett 375 liters komplett akvarium med ls skummar o salt. dvs det känns för bra för att vara sant. Det jag undrar mest om är vad jag ska kolla för att se/hitta ev fel med karet och tillbehören. Vad jag vet än så länge har det inte gått några sjukdomar i det. Kan även frakta ca 500 liter vatten i dunkar eftersom jag snart ska flytta och ska försöka ta med så mycket vatten som möjligt från mitt nuvarande kar. Tacksam för alla tips. Om det blir en deal så är själva flytten av det inte några problem då vi har både lastbil, selar och sugklockor(?). Jag är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få.
#4 - 27 juli 2005 11:38
Du har PM
#5 - 14 augusti 2005 20:35
be ägaren fylle upp akvariet så du ser att de inte e läckor. att frakta me 500 liter i en lastbil njaa

Annons