Råd till att få tråkigt jobb roligare

#1 - 7 januari 2007 19:23
Stryka tvätt som jag avskyr blir avsevärt mycket roligare när man har strykbrädan framför akvariet. Underhållning så man glömmer det trista:p
#2 - 7 januari 2007 19:31
annars kan man strunta i o stryka.. jag har aldrig gjort det.. tvätten blir inte skryngklig för det.. fast jag har ingen torktumlare utan hänger tvätten på en torkställning
#3 - 7 januari 2007 19:34
Det enda av mina plagg sopm stryks är tjocktröjjor för jeansen hängs och resten syns inte om det är skrynkligt :D

Dags och starta en tråd om olika smarta tips?:)
#4 - 7 januari 2007 19:40
Här stryks det också väldigt sällan :) Jag torktumlar mycket. Min man strycker sina skjortor om han behöver ha sådann.. och han tittar inte så mycket på akvariumen heller;)
Annars var det ett bra tips :)
#5 - 7 januari 2007 19:52
Jag strycker aldrig.Det får frugan göra.
#6 - 7 januari 2007 20:02
Verkar vara många skrynkelpellar på Zoopet:D . Jag stryker långt ifrån allt jag heller men vissa kläder verkar bara skrynkla ihop sig av någon anledning:)
#7 - 7 januari 2007 20:03
miluhe skrev:
Verkar vara många skrynkelpellar på Zoopet:D

Äsch, det man ahr under syns ju ändå inte om det är skrynkligt:p
#8 - 7 januari 2007 23:14
Stryker skjortor/kjolar/linnebyxor om de är för skrynkliga, men då gör jag det bara direkt innan jag tar på mig dem (möjligen kvällen innan om jag ska iväg till något särskilt nästa dag) och ett enda plagg tar ju bara någon minut att stryka så man hinner knappt tröttna på det.

Fast var tråden menad att bara handla om att göra strykning roligare eller menade du att vi ska lägga in tips på hur man gör trist jobb i allmänhet roligare? I så fall kan jag säga att jag alltid sjunger när jag dammsuger (gärna vårsånger mitt i vintern eller julsånger på höstkanten).
#9 - 8 januari 2007 16:21
Glenn skrev:
Det enda av mina plagg sopm stryks är tjocktröjjor för jeansen hängs och resten syns inte om det är skrynkligt :D

Dags och starta en tråd om olika smarta tips?:)

Stryker du tjocktröjor!? För mej är tjocktröjor.. stickade. .."typ"..
#10 - 8 januari 2007 16:39
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Jag hatar verkligen att skala potatis. [:o] När jag gör det räknar jag hur många skalbitar det blir på varje potatis sen så tävlar jag med mig själv om att få så få som möjligt. Värdelöst tips men en grej jag har för mig... Å skalningen går lite fortare....

Avskyr verkligen den långa backen från vårt garage till lägenheten så då räknar jag stegen mellan belysningsstolparna och vips så står jag utanför dörren :p.[/COLOR][/FONT]
#11 - 8 januari 2007 16:41
stryka kläder, vad är det :confused: ;) ...just det, nu kom jag på det...det var sånt man gjorde på 80-talet :D
#12 - 8 januari 2007 16:46
rödtoppen skrev:
stryka kläder, vad är det :confused: ;) ...just det, nu kom jag på det...det var sånt man gjorde på 80-talet :D

haha ;)

//kim
#13 - 8 januari 2007 17:28
gladys skrev:
Stryker du tjocktröjor!? För mej är tjocktröjor.. stickade. .."typ"..

[color=blue]Hehe ja men jag har inte en enda stickad tjocktröjja[/color]:)

Lenmar skrev:
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Jag hatar verkligen att skala potatis. [:o] När jag gör det räknar jag hur många skalbitar det blir på varje potatis sen så tävlar jag med mig själv om att få så få som möjligt. Värdelöst tips men en grej jag har för mig... Å skalningen går lite fortare....

Avskyr verkligen den långa backen från vårt garage till lägenheten så då räknar jag stegen mellan belysningsstolparna och vips så står jag utanför dörren :p.[/COLOR][/FONT]

Haha va du och jag är lika. Jag tävlar med mig sj varje gång som jag skalar potatis för att se om jag kan göra det fortare än gången innan:p

Sen när det kommer till olika sätt att gå på så har jag mina små tvångstankar ibland. Typ som att räkna trappsteg, räkna steg mellan stolpar, bara gå på ränderna på övergångsstället när jag går över + lite annat:p
#14 - 8 januari 2007 18:24
Har ni sett filmen "livet från den ljusa sidan"?
#15 - 8 januari 2007 18:28
solbacka skrev:
Är det en film om strykningar vill jag inte se den:D eller tvättmaskiner.
#16 - 8 januari 2007 18:33
Om man städer kan man ju lyssna på musik som har ganska högt tempo & hög volym det funkar för mig ja får värsta energi kickar av det^^) Bra så musik
För mig är det typ allt då>< Ifrån Agnes Carlsson - Marilyn manson men avstå ifrån shakira musik hon är jätte bra men efter ett tag så rör man på höfterna nästan som henne><
#17 - 8 januari 2007 18:34
stene skrev:
Är det en film om strykningar vill jag inte se den:D eller tvättmaskiner.

Film om tvångstankar :) Med Jack Nickholsson.. Bra film Var menat som kommentar till Glenn.
Musik är bra..ett måste när man gör tråkigheter som vika tvätt...
#18 - 8 januari 2007 18:44
Hade en granne en gång i tiden...han stryckte sin kallingar och strumpor!
Haha...
#19 - 8 januari 2007 18:45
solbacka skrev:

solbacka skrev:
Film om tvångstankar :) Med Jack Nickholsson.. Bra film Var menat som kommentar till Glenn.

Musik är bra..ett måste när man gör tråkigheter som vika tvätt...

Jasså så nu har man blivit schizofren också:p

Vet faktist inte om jag har sett filmen, är usel när det gäller namn på filmer hehe
#20 - 8 januari 2007 18:46
By the way....Musik när man städar fungerar i ungefär 5min innan jag har slutat städa och står där och sjunger med och dansar istället:D
#21 - 8 januari 2007 19:02
Hade en granne en gång i tiden...han stryckte sin kallingar och strumpor!

Haha...

hmm... hur vet du det? :D
#22 - 8 januari 2007 19:07
rödtoppen skrev:

Så jag är alltså helt omodern:( ;):)
#23 - 8 januari 2007 20:02
solbacka skrev:

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Jupp, älskade den. Underbar film. Kände INTE igen mig. Puh! [:o] För mig är det mer bara ett sätt att slå ihjäl tröktid... Ungefär som att räkna får för att somna.[/COLOR][/FONT]
#24 - 8 januari 2007 21:07
jag har inte strykt ett plagg sedan studenten... har dessutom 2 srykjärn jag fått i present av välvillig mormor samt välvillig mor... det enda jag använt dem till är att fixera tryck på tröjor och böja vprör...

jag har en sjukt högljudd dammsugare, så det funkar inte att ha min mediokra stereo igång eftersom jag är rätt ljudöverkänslig, däremot funkar det fint med ett par fina lurar på skallen...
#25 - 8 januari 2007 21:39
solbacka skrev:

Japp! ;)
Myyycket bra var den också!
#26 - 10 januari 2007 18:04
Jag stryker aldrig mina kläder har nog gjort det högst 3 gånger i hela mitt liv och då för jag var otroligt uttråkad och det med att skala varje potatis snabbare än den förra känner jag också igen haha:p
#27 - 11 januari 2007 07:31
Strykning av plagg är en utdöende syssla i hemmet. Dels pga nyare textilmateriel som inte behöver strykas dels på den TID som inte många hinner avsätta för detta.
Jag skulle gärna vilja titta på ett akvarium då jag lagar mat, för det gillar jag INTE. Något som förundrat mej /eftersom vi är världsmästare på att författa kokböcker i Sverige/ är hur många som hinner läsa i en kokbok före en middag??? Vilken KONCENTRATION mitt i allt jäkt efter jobbet!
#28 - 12 januari 2007 21:17
[quote=Lenmar;895878][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Jag hatar verkligen att skala potatis. [:o] När jag gör det räknar jag hur många skalbitar det blir på varje potatis sen så tävlar jag med mig själv om att få så få som möjligt. Värdelöst tips men en grej jag har för mig... Å skalningen går lite fortare....[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=black]Tips elektrisk potatisskalare använder min året runt. Näst bäst efter tvättmaskinen.[/COLOR][/FONT]
#29 - 12 januari 2007 21:37
Hur fixar man ett skrynkligt face då? Tips tack!
#30 - 12 januari 2007 21:40
Det gamla vanliga tvättklämmor:)

Annons