Hej!
Jag ska bli student och har skaffat mig en lägenhet i Trollhättan. Bor idag i Falköping och har haft mitt 240L akvarium sen hösten 2012.
Vill ha med mig akvariet men vet inte hur jag skall gå tillväga med flytten dit.
Vill nu göra storrengöring och tvätta grus m.m. samt så vore jag glad att slippa flytta så lite vatten som möjligt, 1/3 är ju ändå 80L...
Ska jag rengöra nu helt och så om två veckor flytta akvariet? måste flyta akvariet mitten augusti för sedan börjar jag skolan.
Idag har jag Eheim prof 3 ytterfilter, 150W doppvärmare, foderautomat och syrepump för att torka fodret.
Har haft lite problem med att fiskar dör från och till under årenslopp. En så sent som idag. så nu har jag bara lite neontetror, 3 sunset neon platy samt lite malar (såna som dem har som äter i fotbad) samt inte fått nån bra ordning på växter så funderar på att kanske börja om från början men att spara bakterierna som är i ytterfiltret, kan det vara bra tro?
Foderautomat har jag kört med då jag jobbat väldigt mycket innan och inte haft tid att mata flera gånger varje dag. Funderar på att mata manuellt nu igen då jag blir student. räcker morgon och kväll ?
Lite förvirrande inlägg kanske, men tack på förhand
//Wilhelm.