<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
hej e det någon som kan ge mig lite råd angående sniglar...dte e så att i mitt akvrium på 112L är det från att ha vart snigeltomt en explosion av dom nu mera jag brukar plocka upp dom en gång i veckan så många som jag hittar men det dubbelt så många i alla fall nästa dag, finns det nått medel mot sniglar? e det bra för akvariumet att ha sniglar? själv tycker jag inte det e så trevligt...nån som kan hjälpa?
//marina <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Om du har plats för fler fiskar i akvariet, så kan du skaffa några Botia striata (zebra-botior) eller Botia Lochata (pakistan-botior)
De älskar att äta sniglar och blir inte så hemskt stora. Roliga att titta på och har små knäppande ljud för sig när de kivas om maten.
Pakistan-botiorna kallas för "Yo-Yo", deras teckning ser ut som om man skrivit det på dem.
Båda arterna gillar att gå i små stim, 4-6 stycken minst är nog lagom. Jag tror att Zebra-botiorna är lite lugnare än YoYo:na.
[/quote]
Ulla, 350-liters sällskapsakvarium,678-liters regnbågsfisk-akvarium och ett "bra att ha", 92-liters akvarium.