Pysande ljud från co2 flaska.

#1 - 29 maj 2004 11:04
Har precis börjat installera Bioplast co2 set 300. Har följt anvisningarna, inga problem, däremot hör jag ett svagt pysande ljud från regulatorn på flaskan. Jag har dragit åt alla kopplingar hårt.. Är det nåt fel? läcker det?

Mvh
Lars
#2 - 29 maj 2004 11:15

Leta läckage med en glödande cigarett eller liknande för att se om det läcker någonstans. Det är ju lite synd om flaskan tar slut med en gång.

#3 - 29 maj 2004 11:34

Är det nåt fel? läcker det?

Testa att pensla på alla kopplingar med diskmedel/såpa. Då ser du enkelt var det pyser.
#4 - 29 maj 2004 11:41
Tack för tipsen. Har precis skruvat isär och ihop allt igen och hör inget ljud längre. Skall dock prova tipsen lite senare, bara för att vara säker. Nu skall jag försöka ställa in antalet bubblor per minut.

Mvh
Lars
#5 - 29 maj 2004 12:09

Häftigt tips !

** flabbar **
Om rummet blir fullt av såpbubblor så läcker det någonstans

#6 - 29 maj 2004 21:49
Ofta är det ett bra tips att öppna kranen på flaska helt, annars brukar det ha en tendens att ta slut fortare (läckage?).
#7 - 30 maj 2004 17:59
Det var läckage... Penslade med diskmedel och det bildades bubblor vid flask-trycks-manometerns fäste. Har kontaktat stället jag köpte utrustningen, han hade aldrig hört talas om något liknande (min vanliga tur) han skulle dock hjälpa mig lösa det efter pingsthelgen.

Mvh
Lars
#8 - 30 maj 2004 18:17
Eftersom jag arbetar för AGA vet jag en hel del om olika gaser, och i ditt fall skulle jag köpa en flaska vanlig "leak detection spray" och spraya på alla kopplingar.

Fungerar avgjort bättre än diskmedel/såpa.
#9 - 30 maj 2004 18:20
Och leak detection spray innehåller?????Enl den kylteknikern vi brukar anlita på jobbet..Såpa och vatten i lagom blandning.Köp en flaska grumme istället går lika bra
Fredrik
#10 - 30 maj 2004 18:26
Tack för alla fina tips, tror dock ej att jag behöver såpvatten eller leak detection i mitt fall, jag hör att det "pyser" och när jag penslar diskmedel på alla kopplingar bildas det bubblor kring en utav dem.

Mvh
Lars

Annons