PWSS vad gör dom?

#1 - 26 augusti 2009 11:18
Ja har nu väntat på min lysramp i snart 2 veckor från dem Fick först bekräftat att den skulle komma in tisdagen den 18e augusti Vad bra och så betalade jag allt så att den skulle kunna komma innan helgen. Ingen lysramp dyker upp och inget sägs. Ringer då på torsdagen och frågar hur det går. Då säger de att den leverantören har blivit försenad. Men att det skulle komma när som helst och sa att jag skulle ringa efter helgen om jag inte hör något. Jag slänger då med 2 aquarelle rör till rampen som de hade på lager. Jag hör inget av dem och får inget mail. Har nu ringt över 10 gånger på två dagar utan att någon svarar och börjar bli lite grinig. Kan ju aldrig få klart mitt akvarium så som de håller på.
#2 - 26 augusti 2009 11:24
Grothras skrev:
Ja har nu väntat på min lysramp i snart 2 veckor från dem Fick först bekräftat att den skulle komma in tisdagen den 18e augusti Vad bra och så betalade jag allt så att den skulle kunna komma innan helgen. Ingen lysramp dyker upp och inget sägs. Ringer då på torsdagen och frågar hur det går. Då säger de att den leverantören har blivit försenad. Men att det skulle komma när som helst och sa att jag skulle ringa efter helgen om jag inte hör något. Jag slänger då med 2 aquarelle rör till rampen som de hade på lager. Jag hör inget av dem och får inget mail. Har nu ringt över 10 gånger på två dagar utan att någon svarar och börjar bli lite grinig. Kan ju aldrig få klart mitt akvarium så som de håller på.
Maila eller ring igen, och säg att du vänder dig till konsumentverket, då lovar jag att det blir fart, har funkat för mig :D
Guest
#3 - 26 augusti 2009 11:35
mi´mi skrev:
Maila eller ring igen, och säg att du vänder dig till konsumentverket, då lovar jag att det blir fart, har funkat för mig :D

Sen är väl frågan om PWSS har rampen för leverans eller ej.
Om det är leverantören som strular så hjälper det ju inte att hota med Konsumentverket.
#4 - 26 augusti 2009 11:39
Anettejt skrev:

Om det är leverantören som strular så hjälper det ju inte att hota med Konsumentverket.

Speciellt när man inte kan få tag på dem. Vet egentligen inte vad jag ville med den här tråden mer än att få häva ur mig lite irritation^^
Guest
#5 - 26 augusti 2009 11:42
Grothras skrev:
Vet egentligen inte vad jag ville med den här tråden mer än att få häva ur mig lite irritation^^

Kan bli så...;)

Jag har den erfarenheten av PWSS att har dom varan inne så levererar dom den. Så jag tror det är deras leverantör som strular.
#6 - 26 augusti 2009 13:28
Anettejt skrev:
Kan bli så...;)

Jag har den erfarenheten av PWSS att har dom varan inne så levererar dom den. Så jag tror det är deras leverantör som strular.

Happ. Hittade lite fler nummer än det som var i mejlet får testa det under dagen imorgon också^^ Kan va kul att vet vad det beror på iallfall och om de har ett humm om när det kan komma.
Guest
#7 - 26 augusti 2009 13:39
Anettejt skrev:

Klart man kan, om dom lovade ett datum ska dom hålla det. Om dom är osäkra på när dom får varan ska dom inte ge ut ett datum.
#8 - 26 augusti 2009 14:36
Har liknande problem, en pump som jag köpte läckte och nu har det gått två veckor och jag har fortfarande inte fått något besked om vad jag ska göra. :(
Bilagor:
#9 - 26 augusti 2009 17:41
Men billigt var det!
#10 - 26 augusti 2009 18:17
Men billigt var det!

:D

Är man fattig så är man! :P
#11 - 26 augusti 2009 18:24
Men billigt var det!

[SIZE=7]LOL [/SIZE][SIZE=2]och problemet kom som ett brev på posten :D[/SIZE]
#12 - 27 augusti 2009 01:09
Grothras skrev:
Speciellt när man inte kan få tag på dem. Vet egentligen inte vad jag ville med den här tråden mer än att få häva ur mig lite irritation^^

Jag vet precis hur det känns. Har nyligen väntat på min btn-bakgrund (från akvarieshopen) i 2 månader...var ingen lycklig tid kan jag säga. Ingen som svarade på deras telefon, inga förklaringar, dålig mailkontakt.

Har dock fått grym service av pwss, men har inte hört någon annan säga något negativt om akvarieshopen så det är väl semestertider som ställer till det skulle jag förmoda
#13 - 27 augusti 2009 06:55
Jaha nu kom det ett SMS och mitt paket finns på posten. de kanske har så mycket att göra så att det inte finns någon som jobbar på kontoret^^ Nu får vi väl se om det blir något annat krångel.

Annons