pwss som företag?

#1 - 9 september 2008 15:36
Har nu sen i fre väntat på att få min order bekräftad, endast fått en automatisk bekräftelse sammt en förfrågan om jag vill hämta eller få skickat, detta kom konstigt nog i lör sen har det varit tyst.

Har handlat av dom förut men börjar nu tveka, tycker man borde bli lite prioterad när ordern är värd 12 000:-:mad:
#2 - 9 september 2008 16:53
Dem är fullständigt hopplösa!!!!! man kan få vänta 2 månader ibland, men en gång fick jag grejerna på 4dgr, så de kan om de vill!
#3 - 9 september 2008 18:26
Jag beställde EC från dom för nån vecka sen, fick paketet dagen efter!
#4 - 9 september 2008 18:47
Efter att ha jobbat med bland annat orderhantering (mest miljonorder i och för sig) så vet jag att man många gånger väntar med att lämna ut information tills man vet garanterat vad som finns i lager resp eventuellt leveranstider för sånt som inte finns hemma för tillfället.
#5 - 9 september 2008 19:22
Jag fick besked av pwss att jag skulle få min leverans om tre veckor efter köptilfället (hade köpt ett ytterfilter för 1500)!!!

Skickade då ett mejl och skrev att ska det vara på detta sätt finns det andra företag som säljer samma grejer för samma pris men med kortare levtid, plus att jag vill avbryta köpet omedelbart.

Efter detta mejl hade jag grejerna efter två dagar...
#6 - 9 september 2008 19:27
Jo må så vara men informera kunden tycker jag är a och o, detta är en verksamhet inte staten;) Aja ger dom veckan ut sen får nån annan ta pengarna:p
#7 - 9 september 2008 20:15
Seså konstiga tider jag får mail, men bra att dom kör på fritiden med för nu dök ett mail in, så nu har pwss fått närmare 15 000 av mig så nu är bollen i deras händer
#8 - 9 september 2008 21:36
Är tydligen mycket strul med PWSS till och från vad jag läst här på forumet..
Jag kommer då aldrig handla hos dom iaf efter allt jag läst..
#9 - 9 september 2008 21:42
Jag har aldrig handlat av PWSS men gjorde en förfrågan om ett filter för ca en månad sedan och ännu inte fått svar. Så jag köpte ett annat på stan när jag hade vägarna förbi en zoo affär.
#10 - 10 september 2008 07:42
Det funkar ju så rent generellt med försäljning att man tjänar inga pengar innan man levererar.
För att kunna leverera måste man ha fått en order.

Har man i sin tur levarantörer med långa leveranstider så vill man naturligtvis vänta så länge som möjligt att tala om detta för kunden, annars finns risken att man tappar sin order och därmed sin förtjänst.

Har man fått en order så väntar man in i det sista att meddela förseningar och väntar istället på om kunden ev. börjar undra vart prylarna har tagit vägen.

Att svara på frågor innan order genererar inga kortsiktiga pengar, så har man mycket att göra prioriterar man det som kan generera pengar snabbt.

Visst finns det företag som direkt talar om lagerstatus och leveranstider, svarar på mail innom 15min osv, men det vill jag påstå är större företag med betydligt ögre omsättning som har personer som inte gör annat än att svara på tex pre-sales frågor.

Man tjänar inget på att gnälla och vara otrevlig mot försäljaren, saklig och bestämd är bättre.
Gillar man forfarande inte hur man blir behandlad så handlar man någon annanstans nästa gång.

Telefonen är ett bra verktyg om man vill ha snabba svar förövrigt. Det är så mycket lättare att strunta i att svara på ett mail (för att man vet att kunden kommer att bli missnöjd med svaret) än att lägga på luren i örat på kunden.

Like it or not, men det är så det fungerar med försäljning. All försäljning sker med ett, och endast ett, mål. Att tjäna pengar.


Själv har jag förövrigt handlat av PWSS en gång, jag fick besked om en leveranstid på ca 1,5 veckor. Jag valde då att vänta en dryg vecka till för att få leveransen på deras ordinarje "tur-körning". Funkade hur bra som helst och Patrik är nog en av de trevligaste försäljare jag stött på.
#11 - 10 september 2008 08:01
Jag beställde förra veckan saker för ca 1500 kr, fick ett svar redan dagen efter att en cirk pump var slut såld, valde en annan och skall hämta ut sakerna på posten idag. helt ok tycker jag.
#12 - 10 september 2008 14:44
heeke skrev:
Det funkar ju så rent generellt med försäljning att man tjänar inga pengar innan man levererar.

För att kunna leverera måste man ha fått en order.



Har man i sin tur levarantörer med långa leveranstider så vill man naturligtvis vänta så länge som möjligt att tala om detta för kunden, annars finns risken att man tappar sin order och därmed sin förtjänst.



Har man fått en order så väntar man in i det sista att meddela förseningar och väntar istället på om kunden ev. börjar undra vart prylarna har tagit vägen.



Att svara på frågor innan order genererar inga kortsiktiga pengar, så har man mycket att göra prioriterar man det som kan generera pengar snabbt.



Visst finns det företag som direkt talar om lagerstatus och leveranstider, svarar på mail innom 15min osv, men det vill jag påstå är större företag med betydligt ögre omsättning som har personer som inte gör annat än att svara på tex pre-sales frågor.



Man tjänar inget på att gnälla och vara otrevlig mot försäljaren, saklig och bestämd är bättre.

Gillar man forfarande inte hur man blir behandlad så handlar man någon annanstans nästa gång.



Telefonen är ett bra verktyg om man vill ha snabba svar förövrigt. Det är så mycket lättare att strunta i att svara på ett mail (för att man vet att kunden kommer att bli missnöjd med svaret) än att lägga på luren i örat på kunden.



Like it or not, men det är så det fungerar med försäljning. All försäljning sker med ett, och endast ett, mål. Att tjäna pengar.





Själv har jag förövrigt handlat av PWSS en gång, jag fick besked om en leveranstid på ca 1,5 veckor. Jag valde då att vänta en dryg vecka till för att få leveransen på deras ordinarje "tur-körning". Funkade hur bra som helst och Patrik är nog en av de trevligaste försäljare jag stött på.


Jag kan bara hålla med. Har precis handlat av dem och jag är jättenöjd. Håller med om att Patrik är en av de trevligaste försäljarna jag har prata med. Jag håller heller telefonkontakt med en försäljare än mail då för jag svar direkt i örat

Kan bara säga att jag som kund blev välbemött och kände att han la all sin uppmärksamhet på samtalet. Första gången jag ringde var jag bara intresserad av vilken sorts pump som skulle passa mig och det samtalet blev ca 20 min och efter det hade jag inte beställt något för jag ville fundera lite. Men det slutade med en massa andra saker så jag behövde inte pumpen ändå. Jag köpte via tur-körningen för den skulle gå veckan efter och jag hade inte bråttom med mina saker. Tycker att det är ett bra sätt kunna köpa via åkturen.
#13 - 10 september 2008 15:16
Jag har handlat där en gång och den sista gång eftersom dem inte är billigare än vad min lokala affär tar för samma saker,men eftersom jag inte hade kollat efter innan så får man skylla sig själv.

Tidsmässigt var det väl ok jag la in en order på Söndagen,och ringde på Måndagen för att få den bekräftad och fråga hur lång tid,då sa hon jätte trevligt vi verkar ha allt hemma så det kommer imorgon perfekt tänkte jag härligt bemötande.Men när jag fick fakturan så fick jag en smärre shock det stämde inte alls enligt dem priserna dem visar på skärmen,dem priserna man ser är inte moms inräknat,står säkert nån stans finstilt på hemsidan men det visste jag inte.

Så Frakt på det plus 25% extra på priset så det blev en smärre shock när fakturan kom det skulle kostat nåt på 300kr enligt varukorgen men det hamnade på närmare 500kr med då moms + Frakten så Billigt nja det vet jag inte,frakten kan jag inte klaga på det visste jag men momsen det trodde jag var inbakad i priset.

Och sen läser man att det kan ta månader ibland det hade jag aldrig gått med på,inom akvastiken vill man gärna ha det direkt så man kan sätta igång inte behöva vänta på det då är det ingen meningen med att beställa..........Är det fler som jag som känner så här om PWSS eller är det bara jag som har allt fel för mig,jag hade sparat ca 100 lappen om jag hade köpt detta i min lokala Akvarie affär och så hade jag också stöttat den av att handla där vad är viktigaste kan man undra????
#14 - 10 september 2008 15:21
jag handlar en hel del hos PWSS och jag har aldrig haft problem med leverans eller kontakt.Visst kan det kanske bli billigare att åka till affären för en del grejjer men här har de inte foder till räkor t ex så då får jag åka till stan vilket också kostar en del.Har aldrig upplevt att det blivit dyrare när fakturan kommit men jag har kanske inte kollat så supernoga heller :).
#15 - 10 september 2008 19:55
Fick samtal av suss idag, tydligen var alla andra sjuka och hon hadde väntat in mitt kar idag, dock hadde leverantören inte skickat med det och visste inte när så kunde ske, så hon skulle skicka tillbaks pengarna och höra av sig när hon vet nåt mer, det är bra respons
#16 - 10 september 2008 20:23
Jo klart man vill tjäna pengar om man bedriver en verksamhet men ingen vill köpa grisen i säcken eller? Jag har sällan möjlig het att sitta i telefon på dag tid så mail är det som funkar för mig om jag skall handla på nätet. Men inte är jag bitter på PWSS för det, kan mycket väl tänka mig handla av dom. Men då blir det något som jag i för väg vet vad jag exakt skall ha. Rätt bekvämt och handla över nätet om man inte behöver fara till posten för att hämta ut prylarna. Köpt både däck och nappar på nätet tidigare. =)
#17 - 11 september 2008 09:15
Men när jag fick fakturan så fick jag en smärre shock det stämde inte alls enligt dem priserna dem visar på skärmen,dem priserna man ser är inte moms inräknat,står säkert nån stans finstilt på hemsidan men det visste jag inte.


Det finner jag mycket märkligt??
De har ALLTID haft sina priser med moms på sidan..!

vet inte när jag handlade från dem första gången men måste ha varit 2006 eller tidigare... iaf har alltid fakturan stämmt med summan som blivit angiven..
Kjell Fohrman
Administrator
#18 - 11 september 2008 09:36
Enligt lag så skall alla priser som där privatpersoner är kunder vara inkl.moms. Om det hade varit som så att PWSS skulle lägga på momsen i efterhand så hade det nog blivit ett ramaskri och de hade blivit anmälda.

Så om så har skett i ditt fall Patrik så måste det ha blivit något fel på fakturan (då sakll du reklamera) eller så har du helt enkelt läst fel.

Läsa fel är det förövrigt rätt många som gör - det ser jag när jag skickar ut Goldfakturan.
Avgiften är ju 225 kr, men på fakturan så står det 180 kr + moms 45 kr= 225 kr, men väldigt många betalar bara in 180 kr.
#19 - 11 september 2008 11:56
Enligt lag så skall alla priser som där privatpersoner är kunder vara inkl.moms. Om det hade varit som så att PWSS skulle lägga på momsen i efterhand så hade det nog blivit ett ramaskri och de hade blivit anmälda.



Så om så har skett i ditt fall Patrik så måste det ha blivit något fel på fakturan (då sakll du reklamera) eller så har du helt enkelt läst fel.



Läsa fel är det förövrigt rätt många som gör - det ser jag när jag skickar ut Goldfakturan.

Avgiften är ju 225 kr, men på fakturan så står det 180 kr + moms 45 kr= 225 kr, men väldigt många betalar bara in 180 kr.
Det visste jag inte som ni nämner det med Momsen,eftersom det står extra på min faktura utöver det priset som jag fick men jag ska kolla om det är fel nån stans.
#20 - 11 september 2008 20:46
Sen undrar man ju lite vad PWSS sysslar med.
Hitta detta på deras sida.

"Betta Kit 2 L"
#21 - 11 september 2008 21:00
Jenny054 skrev:
Sen undrar man ju lite vad PWSS sysslar med.

Hitta detta på deras sida.



"Betta Kit 2 L"


Ja det är lite illa, men jag tycker ju inte att akvarium under 20 liter skulle få finnas. 10 liter tål jag absolut inte!!!

Folk har oftast för stora fiskar i 10 liter.
#22 - 11 september 2008 21:43
Det finns de som hävdar att de är seriösa akvarister men ändå säljer 5L kar i sin butik , då jag frågade varför - För att de finns de som vill ha det.
Ok kanske till 1st vandrande pinne eller till att odla mjölmask i men inte skulle jag utsätta en fisk för de minimala volymerna.
#23 - 12 september 2008 19:36
Har beställt många gånger av Pwss och enda gången det strula var när jag beställde ett hörnkar, dock var det inte Pwss fel utan Aquael och deras leveranser som var rena gissningen vad som skulle komma och om allt fanns med. Har inget negativt om just pwss, bor ju som sagt långt från allt så det blir svindyrt att handla lokalt, så för min del blir det billigt. eller nja billigt är det väl aldrig med en hobby.:D Brukar ta 3-4 dagar efter ordern är lagd så har jag min beställning, den längden anser jag vara helt okej.
Frakt bolagen är en helt annan historia, brukar be dom att inte skicka med Scenker det brukar gå fortare att få varorna med häst och vagn än med dom.

//Mattias
#24 - 12 september 2008 21:41
Även jag har köpt massvis med saker vid ett flertal tillfällen från pwss och har aldrig haft några problem.
Jag har iofs aldrig haft bråttom och har alla gånger förutom 1 väntat på en av Patriks turer.
#25 - 13 september 2008 09:46
Jag har aldrig haft problem med PWSS, fått sakerna oftast 1-2 dagar efter jag beställt dem.

Och faktist när ni klagar över att de säljer (betta 2L kit), Ni behöver inte stoppa ner en kampfisk där och jag tror inte heller att dom gör det. Men ni kan ju gå till eran lokala djuraffär istället som prackar på er en guldfiskskål på 3 L och stoppa ner en guldfisk däri som kommer bli sne när den växer för att det är för litet... För det är ju så mkt bättre?
#26 - 16 september 2008 09:37
Beställde lite saker från dom förra veckan, fick grejerna 3 dagar senare.
Inga problem. Heller inga extra kostnader. Allt som stod på ordern, pris och saker, följde med :) så inga problem!











Annons