pwss kvalite?

#1 - 16 juni 2009 18:47
Jag har köpt slimline moduler av pwss
när jag fick dem så började jag arbeta och skära på en gång
allt blev perfekt tills jag fyllde på vattnet och såg detta

http://www.postimage.org/image.php?v=gxnbAh9
http://www.postimage.org/image.php?v=gxnbCMi
http://www.postimage.org/image.php?v=gxnbFgr
http://www.postimage.org/image.php?v=gxnbHLA

Det är inte snyggt med sådann färgskillnad?
och det är inte värt att ta bort skiten för att reklamera
vad hadde ni gjort ?
borde inte pwss kolla igenom vad det är dom skickar?
#2 - 16 juni 2009 18:53
säger som en engelsk stjärnkock kanske skulle sagt... fuckin hell
jag hade blivit sur som F. A. N.
#3 - 16 juni 2009 18:54
Inte för att jag vill klanka ner på dig, men såg du inte skillnaden från början?
De har ofta lite olika nyanser, så därför är det lite att köpa grisen i säcken om du inte ser dem vid köpet, något som jag personligen alltid gjort.
Att det skulle vara PWSS:s fel kan jag inte hålla med om, dels hur skulle de veta att du skulle ha dessa ihop i samma kar(kan man iofs förutsätta;)), och skulle de kolla in alla som de skickar så hade nog priset varit ett annat då det tar tid.

De kommer att få alger på sig och bli mer lika i färgen, men den skillnaden du har är jag tveksam till att den mattas ut, tyvärr.
#4 - 16 juni 2009 19:22
Som jag skrev märkte jag färgmisstämningarna först när jag fyllt på vatten och när jag satte på ljusramperna!. problemet är att det felet har gått igenom 2 destinationer! först tillverkarna BTn som borde vara iso klassifiverade och kvalitetssäkrade sedan pwss som packat modulerna förhoppningsvis i bättre belysning än i mitt garage.
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 16 juni 2009 19:28
purusam skrev:
Som jag skrev märkte jag färgmisstämningarna först när jag fyllt på vatten och när jag satte på ljusramperna!. problemet är att det felet har gått igenom 2 destinationer! först tillverkarna BTn som borde vara iso klassifiverade och kvalitetssäkrade sedan pwss som packat modulerna förhoppningsvis i bättre belysning än i mitt garage.

Alla bakgrunder är handmålade så de varierar helt enkelt en del i färgerna. Detta tycker jag är bra efterom om de skulle vara robottillverkade så skulle alla vara helt identiska och det vore rätt tråkigt.
I likhet med ansjo så kollar jag dom därför alltid innan jag monterar dom så att inte 2 som är väldigt olika hamnar bredvid varandra.
I ditt fall har du dessutom ett rätt kallt ljus i ditt akvarium och det förstärker skillnaden ännu mer.
#6 - 16 juni 2009 19:52
Grundfärgen "det röda" lär jhu knappast vara handmålat

säremot skuggorna och det mörka i sprickorna kan vara handmålat. men är yterst tveksam. troligen använder som någon sorts färgmall som dom trycker färgen med.

grundfärgen lär dom lägga på med någon typ av lackeringssprayspruta
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 16 juni 2009 20:46
purusam skrev:
Grundfärgen "det röda" lär jhu knappast vara handmålat

säremot skuggorna och det mörka i sprickorna kan vara handmålat. men är yterst tveksam. troligen använder som någon sorts färgmall som dom trycker färgen med.

grundfärgen lär dom lägga på med någon typ av lackeringssprayspruta

Färgen blandas för hand och sprutas sedan på med en lackeringspruta som du skriver man håller man sprutan en tiondel kortare eller längre tid på ett ställe så kommer färgen att variera. Eftersom inte heller ytan är platt så måste man vinkla sprutan för att komma åt överallt och det är omöjligt att alltid hålla handen på exakt samma sätt.
Så i praktiken så blir det variationer - vilket jag som sagt tycker är bra för det vore tråkigt om alla vore identiska.
#8 - 16 juni 2009 21:01
först när jag kollade på dina bilder så såg det inte så bra ut.
men efter en andra titt så är det inte så illa.
kan det inte vara lite olika i naturen med? slå mig på käften om jag tycker konstigt men jag tycker det ser bra ut =)
#9 - 17 juni 2009 07:46
Samma här. Man kan lätt tänka sig att det är olika stensorter. :)
#10 - 17 juni 2009 15:19
jag hade blivit skitsur iaf
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 17 juni 2009 16:46
rödtoppen skrev:
jag hade blivit skitsur iaf

Det hade jag också blivit - på mig själv för att jag blundade innan jag satte i dom;)

Nej skämt åsido - På fotot verkar skillnaden vara gigantisk men det beror nog mest på det jag skrev ovan att det är ett kallt ljus i akvariet. Med ett varmare lysrör så hade skillnaden varit mycket mindre.
Om skillnaden verkligen är så stor som det verkar på fotot så missar man inte skillnaden innan man monterar
#12 - 17 juni 2009 17:14
Jag kollade på PWSS och jag kan inte se någonstans att de upplyser om att det är färgvariationer på slimline och det borde ju vara deras skyldighet gentemot konsumenten tycker jag!

Edit. Efter att kollat runt lite verkar det inte som andra upplyser om det heller
Bilagor:
#13 - 17 juni 2009 17:23
[LEFT]Nog för att man borde kolla innan man monterar modulerna i karet så att färgen passar med modulen bredvid.[/LEFT]

[LEFT]Men sen kan jag tycka att "skylla" på den enskilde lackeraren för att det blir olika färg är fel. Att handlackera en modul ska inte vara så svårt.Då borde kanske tillverkaren införa någon form av kontroll för att säkerställa att modulerna verkligen håller de färgnyanser som de ska ha.[/LEFT]

[LEFT]Håller å andra sidan med om att lite variation är snyggt och mer naturtroget.[/LEFT]
#14 - 17 juni 2009 18:56
Jag tycker det ser snyggt ut! Det ser naturligt ut med olika nyanser och färger på bakgrunden, och himla stelt och tråkigt när allt är i samma färg.
#15 - 17 juni 2009 20:17
Jag hade blivit skit sur men som du sa orka plocka bort. Då ska du ju i så fall prata med pwss innan så du vet att du kan få utbyte.
#16 - 17 juni 2009 20:22
Äh jag hade strunta i skillnaden, det ser mer realistisk ut med lite nyans skillnader.
#17 - 18 juni 2009 19:00
Bild tagen under moteringen!

http://www.postimage.org/image.php?v=gxsoTgJ
#18 - 18 juni 2009 19:23
Efter ett tag med lite alger på kommer det förmodligen inte att märkas så stor skillnad:)
#19 - 18 juni 2009 19:39
Färgen blandas för hand och sprutas sedan på med en lackeringspruta som du skriver man håller man sprutan en tiondel kortare eller längre tid på ett ställe så kommer färgen att variera. Eftersom inte heller ytan är platt så måste man vinkla sprutan för att komma åt överallt och det är omöjligt att alltid hålla handen på exakt samma sätt.

Så i praktiken så blir det variationer - vilket jag som sagt tycker är bra för det vore tråkigt om alla vore identiska.

Stämmer det Kjell låter märkligt för mig??? Och med tanke på hur mycket som t.ex motivlackas idag borde detta inte vara något problem.
Bilagor:
#20 - 18 juni 2009 19:54
Sorry... tycker inte det ser särskilt snyggt ut. Har man en gång hakat upp sig på detta kommer man för alltid störa ihjäl sig på detta.

Fråga... gäller detta även woodrock modulerna? Skiftar de också i färg?
#21 - 18 juni 2009 20:48
Efter ca två månader (den tid som jag tycker behövs för att BTN skall se bra ut) så kommer du inte se någon skillnad. Jag blev en gång tvingad att blanda vit och röd BTN - det såg inte speciellt vackert ut men nu efter ett år kan man inte se någon större skillnad (se min tråd om Clownhotellet).

MVH Lasse
Kjell Fohrman
Administrator
#22 - 18 juni 2009 21:02
kaj.p skrev:
Stämmer det Kjell låter märkligt för mig??? Och med tanke på hur mycket som t.ex motivlackas idag borde detta inte vara något problem.

Svar ja. Det är en oerhörd skillnad att lacka en slät yta som plåt eller trä än det är att lacka en skrovlig yta som en bakgrund är. En slät yta kan du spruta i 90 graders vinkel, vilket inte alls fungerar vid en ojämn yta.
Dessutom appliceras färgen på ett sådant sätt att den skall gå in en bit i materialet för att öka slitstyrkan på färgen vilket gör färgningen än mer komplicerad.
Kjell Fohrman
Administrator
#23 - 18 juni 2009 21:08
Niklas-P skrev:
Fråga... gäller detta även woodrock modulerna? Skiftar de också i färg?

I princip ja - dock med den skillnaden att de är klart dyrare och detta pga av att de tar längre tid att tillverka och då finns det också tid att lägga en minut extra på färgningen.

Processtiden på en Slimline får max ligga på kanske 5 minuter från start produktion tills den är packad i låda - skulle det ta längre tid skulle priset skena iväg och den skulle bli osäljbar.
#24 - 18 juni 2009 21:45
I princip ja - dock med den skillnaden att de är klart dyrare och detta pga av att de tar längre tid att tillverka och då finns det också tid att lägga en minut extra på färgningen.

Processtiden på en Slimline får max ligga på kanske 5 minuter från start produktion tills den är packad i låda - skulle det ta längre tid skulle priset skena iväg och den skulle bli osäljbar.

Bra arbetskraft kostar runt 300kr i timmen att ha anställd i Sverige. Det betyder 5kr/minut. Att lägga på 50% arbetstid skulle alltså kosta 12:50, vilket med moms och marginaler blir 30-35kr extra i butiken. Är de osäljbara då, eller kan det tänkas bli högre försäljning p.g.a. den bättre kvaliteten?

Jag tror BTN gör sig en stor otjänst om de säljer saker som inte håller något så när kvalitet. Det är lite som att skriva BMW på indiska Tata-bilar.
Kjell Fohrman
Administrator
#25 - 18 juni 2009 21:59
Hälsingen skrev:
Bra arbetskraft kostar runt 300kr i timmen att ha anställd i Sverige. Det betyder 5kr/minut. Att lägga på 50% arbetstid skulle alltså kosta 12:50, vilket med moms och marginaler blir 30-35kr extra i butiken. Är de osäljbara då, eller kan det tänkas bli högre försäljning p.g.a. den bättre kvaliteten?

Ja det kostar säkert runt 300 spänn i timmen förutsatt att arbetaren inte råkar bli sjuk etc.
Om produktionstiden blir längre så kostar den tiden också lokalhyra, det kostar el etc. etc.

Dessutom blir skillnaden åtskilligt större om man betänker att för denna extrakostnad så skall alla led också tjäna sina pengar - dvs förutom producenten även grossisten samt affären.

Om man vill lägga mer pengar på en bakgrund s¨är det ju bara att käpa en av de andra bakgrunderna;)
Slimline är en lågprisprodukt och den får t.ex. bara kosta marginellt mer än vad den hade gjort om den kommit från Kina och då måste den även tillverkas med hänsyn tagen till svenska miljö- samt arbetskyddslagar (vilket jag tycker är bra)
#26 - 18 juni 2009 22:17
Om jag ska vara ärlig så förstår jag egentligen inte problemet. Det låter kanske lite vasst, men köper man grisen i säcken så kan faktiskt sådant här hända.

Hur ofta hör man inte folk köpa målarfärg från färgaffären, och har burken med sig så den rätta färgkoden blir blandad och det ändå blir fel? Det är faktiskt sådant som händer, och det räcker med en liten droppe som hamnar fel så är det färgskillnad.
Köper du en enfärgad golvmatta och ska ha i köket så måste du vådavända dessa vid skarvning, då det skiljer otroligt mycket på färgen på de olika sidorna på mattan...
Dessa exempel kan man dra i oändlighet, men jag tror ändå att liknelserna kom fram:).
#27 - 18 juni 2009 22:22
Tycker det va riktigt snyggt, mkt bättre än mina kar!
#28 - 19 juni 2009 09:05

Om man vill lägga mer pengar på en bakgrund s¨är det ju bara att käpa en av de andra bakgrunderna;)

Då skall den kanske inte saluföras som en BTN. Jag förväntar mig att en BTN håller bra kvalitet, oavsett vad den kostar.

Jag förstår ditt resonemang, men i längden är det förödande för ett varumärke som vill vara bakgrundernas state of the art att förknippas med en låg kvalitet som man sedan inte riktigt vill stå för.

Citerar BTN:s hemsida: "Det bästa av allt är dock att samtidigt som Slimline är mycket billig håller den samma höga kvalité som alla andra Back to Nature-bakgrunder."

PS: Det här handlar definitivt inte om PWSS, så kanske borde tråden byta namn DS
#29 - 19 juni 2009 09:17
Hälsingen skrev:
Då skall den kanske inte saluföras som en BTN. Jag förväntar mig att en BTN håller bra kvalitet, oavsett vad den kostar.

Vad har färgskiftningarna med kvalitet att göra ? Problemet som jag ser det är att i stället för att köpa bakgrunden i en affär där man kan välja själv så har han handlat på postorder. Inget fel i det eftersom han har full bytesrätt. Jag tycker att han borde ha sett färgskiftningarna innan de hamnase i akvariet och då kontaktaktat PWSS för byte.
SlimLine håller samma höga kvalitet som övriga produkter från BtN
Kjell Fohrman
Administrator
#30 - 19 juni 2009 09:25
Hälsingen skrev:

Jag förstår ditt resonemang, men i längden är det förödande för ett varumärke som vill vara bakgrundernas state of the art att förknippas med en låg kvalitet som man sedan inte riktigt vill stå för.

Citerar BTN:s hemsida: "Det bästa av allt är dock att samtidigt som Slimline är mycket billig håller den samma höga kvalité som alla andra Back to Nature-bakgrunder."

Kvaliten är i sig samma eftersom produktionsmetoden är ungefär samma, färgningstekniken är samma (lika slitstark), materialet är samma.

Reklamationer vet jag förekommer (eftersom jag var med på "skeppet" från början (dock inte sedan många år) och dessutom känner ägaren mycket väl) men de är extremt ovanliga (kanske en på 1000) och de är inte direkt vanligare på Slimline än på de andra.
Detta tror jag dock främst beror på att de andra är betydligt dyrare och att man då ställer högre krav på dem.

Själv har jag ju en bunt med Slimline liggande hemma för att dela ut som priser i Zoopettävlingar och innan jag gör det så kollar jag alltid bitarna så de inte skiljer exceptionellt mycket innan jag levererar dom. T.ex. fick Guy och Långås några stycken var som vinster nu i helgen - deras "högar" var rätt olika i färg men inom resp. hög skiljde det inte så mycket.

På samma sätt bör man kolla dom innan man köper dom i ena affär. Har man handlat dom på internet finns ju förstås risken att man får olika. Dock tycker jag att säljaren där bör kolla på dom innan man skickar dom. Detta kanske han gjorde i detta fall (jag vet inte) men han tyckte kanske att skillnaden var liten (det verkar inte så på fotona, men lysröret ljuger rejält vad gäller färgåtergivningen, med ett varmare ljus blir skillnaden mindre.

Oavsett vilket om säljaren har "slarvat" eller inte, har man dock enligt konsumentköplagen rätt att häva köpet om man inte är nöjd. Dock så kan man inte först montera dom och sedan klaga. OM skillnaden är så stor som det verkar på fotot kan man utan några som helst svårigheter direkt se färgskillnaden på dom.
#31 - 19 juni 2009 10:14
Det hela löser man med att plantera en växt eller ställa en större sten vid skarven. Då kan man inte längre se kontrasterna. Eller varför inte en rot med lite mossa på. Se det som ett problem där lösningen kommer att göra ditt kar ännu snyggare!

Tycker ändå att dessa moduler ska smälta bort i bakgrunden, då de annars ser plastiga ut. Så om man kan se denna skarv vid slutresultatet så är bakgrunden ändå för framträdande.
#32 - 22 juni 2009 14:42
Fick idag ett mail ifrån Suss på PWSS

Och hon tyckte absolut att det inte såg bra ut och frågade om jag hadde något förslag på kompensation.

hon sa också att dom ska kolla bitarna när dom skickas men hadde tydligen missats denna gång

och det är tydligen olika färgbad när dom får leveranser. Därför kan det skillja i färger!

Så sinnet har lugnat sig lite fortfarande lite besviken på att jobb man lagt ner.

Men detta mail lugnade mig och visar att pwss sätter kunden i fokus!
#33 - 23 juni 2009 23:54
En liten sidofakta är att det, oavsett om man blandar för hand eller med maskin är näst intill omöjligt att få samma färg två gånger i rad. Kjell har rätt i att variationerna beror på handarbete. Målningen skulle kunna ske genom robotar, och om önskat med samma variation i färg. Dock skulle en robot även kunna övervaka resultatet mer nogrannt än det mänskliga ögat. Det skulle förmodligen bli billigare, men fortfarande av samma kvalité. Men väldigt glad att det löste sig. Och jag skulle ta en BTN amazonas 200 som kompensation ;)
#34 - 25 juni 2009 10:06

Nja det stämmer väl inte riktigt att det går till så.. Men det är snyggt du målar upp det eller hur ska man uttrycka sig :D

Tycker BTN tappad väldigt i kvallitet.. Är det bara charlie som jobbar ensam där nu? Eller har han personal?
Förut var BTN produkterna grymma känns nu som man eftersträvar kvantitet före kvallitet "Man är ju liksom insålda på marknaden"
Kjell Fohrman
Administrator
#35 - 25 juni 2009 12:31
Aquaterra skrev:
Nja det stämmer väl inte riktigt att det går till så.. Men det är snyggt du målar upp det eller hur ska man uttrycka sig :D

Tycker BTN tappad väldigt i kvallitet.. Är det bara charlie som jobbar ensam där nu? Eller har han personal?

Förut var BTN produkterna grymma känns nu som man eftersträvar kvantitet före kvallitet "Man är ju liksom insålda på marknaden"

Det är ungefär så som det går till, men visst hela förloppet har jag ju inte skildrat det är väl en företagshemlighet.

Hur det företaget jobbar med antal anställda etc. får du fråga dom om - sedan är det kanske inte så underligt att du tycker att kvalitén har försämrats eftersom du konkurrerar med dom;)
#36 - 25 juni 2009 21:08
Det är ungefär så som det går till, men visst hela förloppet har jag ju inte skildrat det är väl en företagshemlighet.

Hur det företaget jobbar med antal anställda etc. får du fråga dom om - sedan är det kanske inte så underligt att du tycker att kvalitén har försämrats eftersom du konkurrerar med dom;)

Konkurerar inte med btn utan säljer på lika vilkor.. BTN är okay men de var dubbelt så bra förr både färg och tjocklek på moduler plattor skiftar väldigt.. Även Aquaterra kan ha måndags exemplar dessa plockas givetvis bort innan de når butik.

Aquaterra har börjat köra en ny maskin nu för att få en ännu jämnare kvallitet och skummet är mer likt gummi på nått sätt för att tåla stötar mer. Sedan har vi ju även Pangea de håller väl inte Aquaterra och BTN klass men de har ett par helt okay bakgrunder och moduler.
Kjell Fohrman
Administrator
#37 - 26 juni 2009 07:29
Aquaterra skrev:
Konkurerar inte med btn utan säljer på lika vilkor.. BTN är okay men de var dubbelt så bra förr både färg och tjocklek på moduler plattor skiftar väldigt.. Även Aquaterra kan ha måndags exemplar dessa plockas givetvis bort innan de når butik.

Aquaterra har börjat köra en ny maskin nu för att få en ännu jämnare kvallitet och skummet är mer likt gummi på nått sätt för att tåla stötar mer. Sedan har vi ju även Pangea de håller väl inte Aquaterra och BTN klass men de har ett par helt okay bakgrunder och moduler.

Jag tycker att Aquaterra ser helt OK ut - men jag tycker uppriktigt sagt att ditt agerande är bedrövligt. Prata skit om konkurrerande produkter och lyfta fram sina egna det stinker[:(!]
#38 - 26 juni 2009 08:48
Jag tycker att Aquaterra ser helt OK ut - men jag tycker uppriktigt sagt att ditt agerande är bedrövligt. Prata skit om konkurrerande produkter och lyfta fram sina egna det stinker[:(!]

det luktar ungefär lika illa som när BMW säljaren klankar ner
på Mercedes istället för att sakligt framhäva sin egen produkt.

.
Kjell Fohrman
Administrator
#39 - 26 juni 2009 09:00
Kensa skrev:

.

Fast man får faktiskt inte ens "sakligt" framhäva sin egen produkt här - vill man det så får man boka en banner.
Däremot får självklart en företagare försvara sig om han/hon blir kritiserad här.
#40 - 26 juni 2009 09:15
Kensa skrev:

.

Aquaterra bryter även mot denna regel. Aquaterra - Västergötland är anonym för mig
8/ Kritik

Kritik mot NAMNGIVNA privatpersoner eller företag är OK förutsatt att kritiken håller sig inom lagens råmärken samt att kritiken INTE skrivs under pseudonym (ange alltid ditt för och efternamn samt bostadsort).

#41 - 26 juni 2009 09:16

Jag vill inte prata skit om BTN då borde jag väl inte sagt att den ser bättre än pangea :confused:

Sen är det min personliga åsikt att främst modulena från BTN inte är i samma klass som de var förr.. Är inte bara jag som tycker så. Bakgrunderna är det väl inget fel på.
Kjell Fohrman
Administrator
#42 - 26 juni 2009 09:35
Aquaterra skrev:
Jag vill inte prata skit om BTN då borde jag väl inte sagt att den ser bättre än pangea :confused:

Sen är det min personliga åsikt att främst modulena från BTN inte är i samma klass som de var förr.. Är inte bara jag som tycker så. Bakgrunderna är det väl inget fel på.

Lägg av - det är helt OK om andra kritiserar BTN och berömmer dina produkter förutsatt att de inte är anonyma (kritiken) samt att de inte är ekonomiskt involverade i dom - vilket DU är. Så om Purusam som startade tråden gör det så är det OK.

Så här skrev du förövrigt

Tycker BTN tappad väldigt i kvallitet..

Förut var BTN produkterna grymma känns nu som man eftersträvar kvantitet före kvallitet

BTN är okay men de var dubbelt så bra förr både färg och tjocklek på moduler plattor skiftar väldigt

....så förut innan du började konkurrera med BTN var de bra, men nu sedan du börjat konkurrera och är konkurrent till BTN så är de inte det. Bedrövligt.

Det är ju förövrigt inte första gången som du har försäkt att gratis marknadsföra dina produkter här (har deletat inlägg från dig förr).

Så, i likhet med övriga företagare - skärp till dig och bedriv din marknadsföring på ett seriöst och ärligt sätt.

Tycker förövrigt att det är bara är positivt för akvaristerna och hobbyn om det finns konkurrerande akvariebakgrunder, akvarieböcker, akvariehemsidor etc. etc.
#43 - 26 juni 2009 17:09
Jadu kjell du får allt o se så elakt ut.. Jag säger inte att BTN var bättre förr bara för jag inte sålde Aquaterra då utan för att det var så och det vet du med. Fråga butikerna som får hantera måndags ex..

Hade BTN hållt samma kvallitet nu som då hade de vart snäppet grymmare en aquaterra.. Modulerna var då brun gråa typ nu är de faxe och rosa om man ska ha den modellen? Jag tror heller inte du ska vara rädd för att vi ska knkurera ut nått jag tror nog BTN har 95% utav marknaden minst.

Ska inte yttra mig om varken det ena eller andra mer om du tycker det ser illa ut.
#44 - 26 juni 2009 18:50
Dålig etik kan jag tycka!
Kjell Fohrman
Administrator
#45 - 26 juni 2009 18:55
Aquaterra skrev:
Hade BTN hållt samma kvallitet nu som då hade de vart snäppet grymmare en aquaterra.. Modulerna var då brun gråa typ nu är de faxe och rosa om man ska ha den modellen? Jag tror heller inte du ska vara rädd för att vi ska knkurera ut nått jag tror nog BTN har 95% utav marknaden minst.

Jag bryr mig inte om du konkurrerar ut BTN eller någon annan, det verkar inte som om du fattar att jag sedan 11 år tillbaka inte har någon som helst del i försäljningen av BTN. Delägare eller något sådant har jag för övrigt aldrig varit.

Vad du gör är att du pratar skit om BTN OCH Pangea - dvs 2 företag som säljer konkurrerande produkter till dig.
#46 - 26 juni 2009 20:50
Aquaterra skrev:

Ska inte yttra mig om varken det ena eller andra mer om du tycker det ser illa ut.

Hur kan BTN vara så dåliga som du påstår och även ha 95 % av marknaden ? Tydligen har kunderna en annan åsikt.
Om du har klagomål på BTN ta upp det med dem direkt och inte på en privat hemsida där de inte har en chans att försvara sig
Kjell Fohrman
Administrator
#47 - 26 juni 2009 21:12
Guy Palm skrev:
Om du har klagomål på BTN ta upp det med dem direkt och inte på en privat hemsida där de inte har en chans att försvara sig

Dom har i och för sig lika stor chans att försvara sig som alla andra som kritiseras här. Man har rätt att kritisera - det är inte det som det handlar om utan här handlar det om ett företag som kritiserar sina konkurrenter och det är inte OK.

Annons