pwss. bra/dåligt?

#1 - 16 augusti 2011 10:03
ni som brukar handla från PWSS, är det bra eller dåligt? hur lång tid tar det innan man får sakerna?

jag ska beställa lite saker därifrån för det är bara dom som har det hemma. jag har alldrig beställt därifrån innan så jag vill veta lite för/nackdelar.
#3 - 16 augusti 2011 14:57
Har beställt 2 ggr utan problem och hyfsat snabb leverans (inom 1-2 veckor).
#4 - 16 augusti 2011 15:02
freddi36 skrev:
ni som brukar handla från PWSS, är det bra eller dåligt? hur lång tid tar det innan man får sakerna?

jag ska beställa lite saker därifrån för det är bara dom som har det hemma. jag har alldrig beställt därifrån innan så jag vill veta lite för/nackdelar.

Helt okej. Själv valde jag att åka dit och hämta mina varor. Notera bara att det som finns på deras hemsida är allt dom säljer med andra ord har dom inte allt hemma.
#6 - 16 augusti 2011 15:15
slade skrev:
Har beställt 2 ggr utan problem och hyfsat snabb leverans (inom 1-2 veckor).

2 veckor? var det saker som dom inte hade hemma eller??

jag har handlat från webbsidor där jag fick sakerna nästa dag! inte för att alla ska hålla så´n kvalité men 2 veckor låter lite lång tid eller?

Helt okej. Själv valde jag att åka dit och hämta mina varor. Notera bara att det som finns på deras hemsida är allt dom säljer med andra ord har dom inte allt hemma.

ja, vet det :)
#7 - 16 augusti 2011 20:17
Ja i ett fall var det en bok som det verkar som de inte fick tag i. Jag lyckades dock beställa den via Amazon till slut men då tog det 2 månader innan jag fick den.

En nackdel är att det inte framgår på hemsidan om det finns i lager eller ej. Jag gissar att leveranstiden kan variera rätt kraftigt beroende på vad man beställer. Det går ju dock alltid att skicka ett mail och kolla i förhand.
#8 - 16 augusti 2011 20:21
Beställde lysrör fick de efter några få dagar.
#9 - 16 augusti 2011 22:21
slade skrev:
Ja i ett fall var det en bok som det verkar som de inte fick tag i. Jag lyckades dock beställa den via Amazon till slut men då tog det 2 månader innan jag fick den.

En nackdel är att det inte framgår på hemsidan om det finns i lager eller ej. Jag gissar att leveranstiden kan variera rätt kraftigt beroende på vad man beställer. Det går ju dock alltid att skicka ett mail och kolla i förhand.

Håller med om att dom borde skriva vad dom har i lager. Ska du nå dom så ska du ringa då dom inte verkar svara på mejl har bara svarat på ett av alla mina mejl.
#10 - 16 augusti 2011 23:42
Pwss är oerhört ojämna, ibland kommer grejerna efter 4-5dgr, ibland efter 1-2mån! De är i stort sett omöjliga att få kontakt med via telefon eller mail! Med andra ord är det jävligt dålig service![:-105]

Vill man få varorna snabbt 100% av gångerna så beställer man från GULDFISKEN, dem tummar inte på sin service [:-106][:-106][:-106][:-106][:-106]
#11 - 17 augusti 2011 06:35
håller inte med dig fullt åheim. de gånger jag beställt/haft kontakt med PWSS så har det gått jättebra. nån gång har det varit nån pryl som varit slut men då har tillomed dom kontaktat mig om det o berättat att det tar lite tid etc. så jag vill säga att de har bra service[:-106][:-106]

sen håller jag absolut med dig om att guldfiskenzoo är helt klart bäst på internetmarknaden. helt okej priser. inte billigast kasnke men det vägs upp av kanonservice o sjukt snabb leverans [:-106][:-106][:-106]
#12 - 17 augusti 2011 08:31
idag fick jag min orderbekräftelse. dom hade inte lampan hemma så dom skulle först ta hem den. får se hur lång tid det tar..

hade guldfisken haft lampan i sitt sortement så hade jag helt klart köpt den där.

när det gäller den snabbaste leveranstiden så fick jag mina saker dagen efter när jag köpte från triton.se. dom skickar med schenker och har fast fraktpris på 100kr upp till 5 kg tror jag det var. men det är ju i och för sig en saltvattensaffär så där finns kanske inte så mycket för sötvatten :)
#13 - 17 augusti 2011 08:57
Därför föredrar jag PWSS för där är frakten individuell och dom använder massa olika fraktalternativ.
#14 - 17 augusti 2011 17:36
åheim skrev:
Pwss är oerhört ojämna, ibland kommer grejerna efter 4-5dgr, ibland efter 1-2mån! De är i stort sett omöjliga att få kontakt med via telefon eller mail! Med andra ord är det jävligt dålig service![:-105]

Vill man få varorna snabbt 100% av gångerna så beställer man från GULDFISKEN, dem tummar inte på sin service [:-106][:-106][:-106][:-106][:-106]

Kontakt via mail med förfrågan om fraktkostnad funkade bra för mig. Fick även snabbt besked (via mail) om den bok de inte kunde få fram så jag har ingen erfarenhet av att de är svåra att få kontakt med.
#15 - 17 augusti 2011 18:56
Jag tycker nog att vissa är lite väl hårda i sin kritik, eller annars har just ni haft otur. Jag har handlat en hel del från PWSS, och både fått hemleveranser och hämtat på plats i den gamla villan på lantsorten.

Vad det gäller leveranstider, så anser jag dessa bra (förutsatt att varan finns hemma). Till skillnad mot MÅNGA andra internetbutiker, så har de enormt mycket varor hemma i lager, och framförallt om man jämför med traditionella akvariebutiker. De har ENORMT med varor "på hyllan".

Vissa av er påstår att de inte svarar på telefon eller mail. Detta är enormt konstigt. Personligen skickade jag sms med en fråga om produkter klockan 22.00 på kvällen, och fick svar efter någon minut. Åkte och hämtade produkter dagen efter. Är inte det service, så vet åtminstone jag inte vad kundservice är. Svar på mail och besked om fraktkostnad har jag fått varje gång senast dagen efter order, ofta samma dag.

Jag kan till 100% rekommendera PWSS.
#16 - 17 augusti 2011 19:12
åheim skrev:

Instämmer i ovan. Det som också var litet störande med pwss var att dels hände inget på 3 dagar. Sen hade man kanske 2 frågor. Då besvarades ena halvt om halvt och den andra helt utan svar.

Guldfisken verkar vara mer som cdon eller nåt, dvs de har ordning på logistiken. Ordern kvitteras direkt med ett mail, varorna packas samma dag om man beställer på morgonen och man har grejorna dagen efter. Orderstatus uppdateras löpande med kvittensmail. Den servicen har väl knappast pwss, tror jag ingen med ens den bästa intentention kan ljuga ihop om pwss? Snarare slumpmässigt. Jag hade litet tur och fick svar efter 3 dagar, men samtidigt läste man här om folk som gett upp efter en månads väntan. Pwss verkar dock ha riktigt stort sortiment på webtjänsten.
#17 - 30 augusti 2011 13:23
Har beställt där totalt 3 ggr nu. Första gången var en heltäckande ramp som var bucklig som fan när den kom till posten, fick en ny som de vart en liten buckla på, men pallade inte bry mig mer den gången. andra gången så var de lysrör som bara tog några dagar innan dem kom. Nu får vi se när jag får nästa leverans, la en order i söndags. Men hitils har de gått bra iaf =)
#18 - 31 augusti 2011 12:47
Jag handlar från PWSS och har alltid fått bra service och snabba leveranser.
Är det något dom inte har hemma skickar dom mail och berättar det.
Helt klart nöjd..
#19 - 31 augusti 2011 12:57
Har bara bra erfarenheter av pwss. Alltid fått bekräftelse direkt, och när jag skickat in "kvitto" med skärmdump på min betalning har de alltid fått iväg sakerna fort. En gång såg jag i sms-aviseringen att de lagt till postförskott, fast jag redan betalat, men ett mail fixade det raskt också.
#20 - 31 augusti 2011 17:50
För mig har de alltid funkat, det har gått fort och de svarar fort på mail.
#21 - 31 augusti 2011 20:31
Beställt massor, massor, massor.
Fungerat 100% perfekt varje gång! =)
Rekomenderas!
#22 - 31 augusti 2011 20:48
jag startade ju tråden så jag kan ju säga hur det gick för mig :)

jag fick min lampa 1och1/2 vecka efter det jag beställt den och då var det en lampa som dom fick ta hem. så jag är mycket nöjd. dom svarade på mail nästa dag eller bara efter några timmar :)
#23 - 1 september 2011 04:46
Suss på pwss verkar vara den som håller ruljangsen igång. Snabba svar och smidig hantering. Guldfisken har bättre webshop, men pwss verkar ha störst utbud. Samt bra priser.
#24 - 1 september 2011 15:46
Suss på pwss verkar vara den som håller ruljangsen igång. Snabba svar och smidig hantering. Guldfisken har bättre webshop, men pwss verkar ha störst utbud. Samt bra priser.

Detta var en sammanfattning jag håller med om.

Annons