Pwss ¤&¤%&/)=!

#1 - 23 oktober 2008 15:03
Är PWSS seriöst? har väntat två veckor i morrn på min beställning, och jag betalade i förskott. Och de svarar inte längre på mail. Börjar bli väldigt orolig och lurad.
Känner mig helt deppig nu...
#2 - 23 oktober 2008 15:12
Jag har aldrig haft problem med pwss.
Ring till dom istället.
#3 - 23 oktober 2008 15:18
Har köpt grejer från PWSS 4 gånger,och har aldrig haft några bekymmer.
#4 - 23 oktober 2008 15:33
Tyvärr är det inte ovanligt med problem därifrån. De är också väldigt dåliga på att svara. Verkar inte bry sig alltför mycket :-(
#5 - 23 oktober 2008 15:46
Förra gången fick jag iof vänta 1 vecka pga att dom inte fick in sakerna till sitt affär från stället dom köpte från. Var dock inga problem med mail konversation och frågor mm.
Ett tips är att du skriver till hon som skickar ut bekräftelsen på din beställning. Den vägen har jag aldrig haft problem, om man däremot tar info adressen kan det gå segare.

Har för mig om att det står på deras sida med om att man skall ringa innan man gör stora eller "konstiga" beställningar då dom inte har ett direkt lager.
#6 - 23 oktober 2008 15:51
Blev superbra bemött av pwss.. och fick en super service.
Handla där för ca 2 veckor sen. Man ska nog ringa dem.
#7 - 23 oktober 2008 15:52
Detta är helt naturligt, det tar alltid tid att få bestälda varor av pwss. Men du kan vara lugn sakerna kommer, men man blir alltid lika besviken när man handlar av dom i hopp om att man ska få grejorna snabbt.
#8 - 23 oktober 2008 16:03
PWSS är kända för attt vara långsamma. Sök på forumet så finner du massa andra trådar om missnöjda kunder.
Jag kommer ALDRIG beställa från dom!
#9 - 23 oktober 2008 16:29
Jag har handlar 4-5 gånger av dem och har nog aldrig haft någon speciellt bra köpupplevelse,, Segt som fan går det och inga besked får man.
#10 - 23 oktober 2008 17:35
Jag har beställt av dom ett flertal ggr, bla köpt mitt 720l kar där, inga problem o dom har tillomed kört ut sakerna till min dörr.
#11 - 23 oktober 2008 17:44
har aldrig haft pronlem med dom, har handlat där 4-5 ggr. Senast tog det ett par dagar så hade jag paketet med posten. Kommer alldrig beställa med bussgods igen dock tog 6 dagar från dom lämnat in tills ja fick det. Ej inräknat helgdagarna. Följde godset på nätet.
#12 - 23 oktober 2008 18:36
Efter allt jag hört om dom så tänker jag aldrig köpa av dom.. Många som är missnöjda.
#13 - 23 oktober 2008 18:48
Finns nog många som är nöjda också, men dom hör man inte lika ofta.
Iom jag aldrig haft problem så fortsätter jag gärna handla där. Och jag tycker inte dom är svåra att få tag på, Patrik har jag tom pratat mde sena kvällar ang mina beställningar.
#14 - 23 oktober 2008 18:49
Ja har inte heller haft problem me dom. Har dessutom alltid blivit bra bemött.
#15 - 23 oktober 2008 18:55
Det brukar alltid vara så att det är lättare att gapa högt när det inte fungerar. Förstår inte varför det skall vara så. PWSS har fungerat bra för mig. Ring så skall du se att det löser sig för dig också.
#16 - 23 oktober 2008 18:59
Jag har beställt två gånger från Pwss och det har alltid tagit ca .två och en halv vecka innan jag fått grejorna. De är billiga men inte snabba.
#17 - 23 oktober 2008 19:00
Vad är det som avskräcker dig från att handla där?
Det trådskaparen skriver är att han inte fått ngt som han för ca 2 veckor sedan beställde.
Och att dom inte längre svara på hans mail, men dom har alltså svarat på några mail som jag tolkar det, och framgår inte heller hurlång tid det gått sen han skickat domdär mailen han inte fått svar på.

Fanbyalperna: Verkar nte va ovanligt med problem därifrån, jävligt vettigt o skriva ett sånt inlägg utan att berätta vad som hänt dig.
Ochj vad får dig att tro att dom inte verkar bry sig?

hambli: Varför skulle detta va natulrigt?
Aldrig tagit direkt lång tid för mig dom ggr dom skickat sakerna, och precis
som för allt firmor, ibland tar det tid.

Jenny054: Är dom kännda för det? Hehe.....
Vad jag hört är dom mer kända för att ha vettiga priser o bra service.
Och tänk om alla som är nöjda skulle starta trådar, du tror inte det skulle
finnas ett par såna då oxå?
Dom som skriker mest hörs mest....

patriksg: Du säger att du ALDRIG kommer köpa av dom pga det ovan?
Alla andra typ 80% som säger att det är bra då, dom missade du?

Fan lite små kul o läsa dethär.
#18 - 23 oktober 2008 19:05
Ska du ha grejer snabbt är det en vanlig affär som gäller, vill man ha det billigare så får man kanske stå ut med lite leveranstider på grejerna.
Jag har handlat av PWSS ett par gånger och det har funkat klockrent bägge gångerna, så jag är definitivt inte rädd för att handla där igen!
#19 - 23 oktober 2008 20:18
jag har handlat från PWSS flera gånger och har aldrig haft problem, det var dröjsmål en gång då de inte hade fodret inne men det fick jag kompensation för genom mer foder av den sorten istället,har alltid fått mina varor inom en vecka och alltid fått svar på mail.
#20 - 23 oktober 2008 20:33
Krulle skrev:

Det trådskaparen skriver är att han inte fått ngt som han för ca 2 veckor sedan beställde.

Och att dom inte längre svara på hans mail, men dom har alltså svarat på några mail som jag tolkar det, och framgår inte heller hurlång tid det gått sen han skickat domdär mailen han inte fått svar på.

Fanbyalperna: Verkar nte va ovanligt med problem därifrån, jävligt vettigt o skriva ett sånt inlägg utan att berätta vad som hänt dig.

Ochj vad får dig att tro att dom inte verkar bry sig?

Jenny054: Är dom kännda för det? Hehe.....

Vad jag hört är dom mer kända för att ha vettiga priser o bra service.

Och tänk om alla som är nöjda skulle starta trådar, du tror inte det skulle

finnas ett par såna då oxå?

Dom som skriker mest hörs mest....

patriksg: Du säger att du ALDRIG kommer köpa av dom pga det ovan?

Alla andra typ 80% som säger att det är bra då, dom missade du?

Hur mycket aktier har du i det företaget? Isf se till och förbättra kundservicen.
#21 - 23 oktober 2008 20:37
Hur mycket aktier har du i det företaget? Isf se till och förbättra kundservicen.

Haha önskar jag hade det men tyvärr är så inte fallet.
Testa o skriv vad som hänt dig ist (om nu ngt ens hänt dig).
#22 - 23 oktober 2008 20:56
har handlat hos dem ett flertal ggr, en stor beställning och ett par mindre.. kan ta ett par dagar vid beställning, visst.. men vafan vill man ha sakerna direkt är det väll bara att ta sig till närmaste lokala butik.

För övrigt har jag fattat det hela som att det inte är en heltids-grej, då de är bönder.. så,skörda,plöja etc tar sin del av dygnets timmar.

Summa; PWSS är lite bättre för plånboken, men sämre om man snabbt vill sätta igång.
#23 - 23 oktober 2008 21:07
Finns BILLIGARE och BÄTTRE sidor än PWSS faktiskt och beställa ifrån!
#24 - 23 oktober 2008 21:35
Jenny054 skrev:

Gör det säkert. men relativt till den lokala butiken brukar det vara som ovan nämns;)
#25 - 24 oktober 2008 04:19
Jenny054 skrev:

Jag är mycket nyfiken om du inte kan lista dina favoriter? har bara handlat själv från PWSS en gång och dom hade relativt dyr frakt och det tog väl ca 2 veckor med leveransen men annars funkade det bra, oftast köper jag dock mindre saker på ebay pga priset men då har man ju i princip alltid 2 veckors leveranstid :)
#26 - 24 oktober 2008 06:12
Fick sämst service av pwss så jag sket i min beställning, dem svarade efter 2 veckor efter jag beställt, tänker aldrig beställa därifrån igen, oseriösa idioter..
#27 - 24 oktober 2008 06:37
Handlat 1 gång därifrån pga att jag behövde reflektorer till mitt 450 kar. Beställde och tog 4 dar innan jag hade det på posten att hämta ut, dokc tyckte jag att frakten var lite för dyr så kommer nog ta ett tag innan jag köper därifrån trots billiga priser men eftersom frakten äter upp den prisskillnaden så kan man lika gärna åka nån mil till "byarna" runt om och handla.
#28 - 24 oktober 2008 07:45
Köpte ett nytt 222 liters aluminiumkar inkl ställning för 2700 kr. Gjorde beställningen på en tisdag och på fredag levererades den till min dörr utan extra kostnad då de ändå skulle till Stockholm. Supernöjd med deras service!
Guest
#29 - 24 oktober 2008 10:26
Jag köpte nån liten grejj till karet från dom och har fortfarande inte fått den. Mailade dom i början av juli och fick svar för 2 dagar sen att de är "skickat".

Favoritsida: www.akvarieshopen.se Bra priser och snabb leverans.
#30 - 24 oktober 2008 11:55
Krulle skrev:

jag kan köpa om de blir försenat någon gång, men då dom ljugit för mej att paket gått iväg då det i själva verket aldrig hade det, så tappar jag helt förtroendet för dom.
Tycker deras sätt att driva en e-handel är oseriös, avsaknad av en mängd viktiga funktioner, kan ju börja med att fixa så man ser lagerstatus på alla deras varor.
#31 - 24 oktober 2008 12:00
Dem är riktigt sega, har beställt där ett par gånger och de tar sin tid.
#32 - 24 oktober 2008 18:57
Fuzzop skrev:
Jag är mycket nyfiken om du inte kan lista dina favoriter? har bara handlat själv från PWSS en gång och dom hade relativt dyr frakt och det tog väl ca 2 veckor med leveransen men annars funkade det bra, oftast köper jag dock mindre saker på ebay pga priset men då har man ju i princip alltid 2 veckors leveranstid :)

www.akvarieshopen.com

Har handlat för flera tusen hos dom. Dvs många inköp.
EN gång har jag fått en leverans som blev försenad och det var under semestern.. Då fick jag även en ursäkt över försenad leverans via mail utan att jag ens hade skickat mail till dom först och undrar var mina saker var! ;)
SÅNT TYCKER VI OM! :D
Guest
#33 - 24 oktober 2008 20:15
Jenny054 skrev:
www.akvarieshopen.com

EN gång har jag fått en leverans som blev försenad och det var under semestern.. Då fick jag även en ursäkt över försenad leverans via mail utan att jag ens hade skickat mail till dom först och undrar var mina saker var! ;)

Samma hände mig och ja tkr att de va bra att dom hörde av sig!
#34 - 25 oktober 2008 05:39
Jenny054 skrev:
www.akvarieshopen.com

Har handlat för flera tusen hos dom. Dvs många inköp.

Bra service är viktigt men inte allt, jag tänkte kolla vad dom har för lysrörssortiment men kunde inte hitta ett enda rör så antingen är hemsidan trasig eller så säljer dom inte lysrör till akvarier och det känns lite konstigt för en akvarieshop ;)
#35 - 25 oktober 2008 11:50
Fuzzop skrev:
Bra service är viktigt men inte allt, jag tänkte kolla vad dom har för lysrörssortiment men kunde inte hitta ett enda rör så antingen är hemsidan trasig eller så säljer dom inte lysrör till akvarier och det känns lite konstigt för en akvarieshop ;)

Lysrör är dåligt hos dom, men jag skulle ALDRIG våga köpa lysrör via nätet..
Dels för jag vet hur Posten hanterar sina varor, men även budfirmor hanterar gods väldigt illa..

Fick själv en sändning med 70-80 lysrör i en kartong och min "käre kollega" tar kartongen och KASTAR in i lastbilen och säger "äsch, har dom inte satt på något märke om att det är omtåligt gods så är det inte mitt problem"

Inte ett enda ljusrör var helt i den kartongen!
#36 - 25 oktober 2008 15:31
Jenny054 skrev:
Lysrör är dåligt hos dom, men jag skulle ALDRIG våga köpa lysrör via nätet..

Dels för jag vet hur Posten hanterar sina varor, men även budfirmor hanterar gods väldigt illa..

Fick själv en sändning med 70-80 lysrör i en kartong och min "käre kollega" tar kartongen och KASTAR in i lastbilen och säger "äsch, har dom inte satt på något märke om att det är omtåligt gods så är det inte mitt problem"

Inte ett enda ljusrör var helt i den kartongen!

Jo det är lite vanskligt men har man en säljare som packar väl kan posten göra hur dom vill så länge dom inte står och hoppar på paketet, har själv köpt just lysrör hos PWSS och då kom det i ett hårt rör inlindat i bubbelplast och helt och fint utan aktas märkning :)
#37 - 25 oktober 2008 15:54
Fuzzop skrev:
Jo det är lite vanskligt men har man en säljare som packar väl kan posten göra hur dom vill så länge dom inte står och hoppar på paketet, har själv köpt just lysrör hos PWSS och då kom det i ett hårt rör inlindat i bubbelplast och helt och fint utan aktas märkning :)

Så fick jag mina också.
Kjell Fohrman
Administrator
#38 - 25 oktober 2008 15:59
Fuzzop skrev:

Men det hårda röret och bubbbelplasten kostar faktiskt nästan lika mycket som förtjänsten är på ett lysrör.
På den tiden jag var grossisten så var det rena förlustaffären att skicka lysrör och då beställde ändå affärerna oftast flera rör åt gången. Kan tänka mig att en privatkund bara beställer några enstaka åt gången.
#39 - 25 oktober 2008 16:33
Men det hårda röret och bubbbelplasten kostar faktiskt nästan lika mycket som förtjänsten är på ett lysrör.

På den tiden jag var grossisten så var det rena förlustaffären att skicka lysrör och då beställde ändå affärerna oftast flera rör åt gången. Kan tänka mig att en privatkund bara beställer några enstaka åt gången.

you´ve got a point.
Vet nämligen en onlineaffär som tog ordentligt betalt för frakt. Hade inget annat val då varken affärerna i malmö eller helsingborg hade inne och ingen av dom verkade vara särskillt intresserade av att ta in. Nu var det kompaktrör jag skulle ha, dock verkar det som att fler tar in sådana med.
#40 - 26 oktober 2008 14:26
har bara handlat en gång där

men var jättesmidigt...leverans inom några dagar
gick utmärkt ändra i beställningen, snabb och trevlig kontakt
#41 - 26 oktober 2008 15:47
Har bara handlat av de en gång och då fick vi hur bra service som helst, i telefon, via mail och love då sambon plockade upp varorna under en av deras "turer" till Sthlm. Det var några grejer de inte hade hemma så de ringde och frågade om vi ville vänta, valde då bort de sakerna istället så att vi kunde hämta ut det resterande!
#42 - 1 januari 2009 11:03
Tänkte bumpa upp den här tråden med min erfarenhet av PWSS.

Beställde för 3½ vecka sen en lysrörsarmatur därifrån. 2 veckor senare fick jag svar från dem att de fått in rampen och skulle skicka den dagen därpå, och då skulle jag få kollinr på mailen samtidigt.

Här sitter jag utan ramp och utan kollinr. Förståeligt att det dröjer lite kring jul, men inte såhär länge. Trist tycker jag.
#43 - 1 januari 2009 12:20
Du borde ju ha märkt att allt inte stod rätt till i samma stund som kollinummret inte dök upp via mailen eller, sen var det typ den 20 december för 1 1/2 vecka sedan och många dagar har fallit bort som helgdagar, ring upp och fråga om dom kan skicka kollinummret.
#44 - 1 januari 2009 13:05
Gaffel skrev:
Du borde ju ha märkt att allt inte stod rätt till i samma stund som kollinummret inte dök upp via mailen eller, sen var det typ den 20 december för 1 1/2 vecka sedan och många dagar har fallit bort som helgdagar, ring upp och fråga om dom kan skicka kollinummret.

Mailade direkt då jag inte fick något kollinr. fick svar att de skulle ner till pwss och kolla det. Sen dess har det varit tyst. Men jaja, rampen kommer väl eventuellt :)
Guest
#45 - 1 januari 2009 13:57
Jag har beställt från pwss ett x antal ggr och leveranstiden har varit allt från 1 vecka till 1,5 månad:)
Vill jag har grejor snabbt så är det ut på stan och handla.

Tycker ändå att pwss är den bästa och billigaste onlinebutiken.
Maffia666
#46 - 1 januari 2009 18:43
Den erfarenheten jag har utav PWSS att det kan ta tid men grejorna dyker upp.
#47 - 2 februari 2009 14:46
Jag fick min ramp någon vecka senare. Dock var den trasig, så jag mailade pwss om vad som ska göras. Vi tjorvade lite med bilder och dylikt, och efter ungefär 1-2 veckor fick jag beskedet att skicka tillbaka den, och att de har beställt en ny ramp som skulle kommit förra veckan. Inte hört något från dem sen då, så jag antar att min ramp inte är påväg. :(
#48 - 2 februari 2009 14:49
Vill påpeka att de har bra service, och löser allting. Fast det tar lite tid. Antar att de är lite underbemannade :)
#49 - 2 februari 2009 19:35
Handlar av dem regelbundet utan några problem. Har alltid riktigt bra priser och då kan det kanske vara värt att vänta ett par dagar extra!!
#50 - 6 februari 2009 18:05
tog 4dagar för mig att få hem det jag beställt nu sist. (foder)
#51 - 6 februari 2009 18:35
har handlat av dom, aldrig haft några problem. brukar få hem varorna på en vecka. bra kontakt.
#52 - 5 december 2009 23:12
Jag tror att vi akvarierister e ett otåligt släkte som har svårt att vänta på saker och ting.. som att starta upp nya burkar..oftast ska allt i på en gång.. ;)
#53 - 6 december 2009 09:52
Jag är en nöjd kund som fick snabb service!!
#54 - 10 december 2009 20:38
beställde från pwss i lördags, idag kom grejerna på posten, skulle vilja säga att det var bra och snabb service, var ju ganska mycket jag beställde, saker för nästan 5000 liksom.

De hade dock missat silikon, men det skickar de imorgon, mailade supporten och hade svar 10 minuter senare. Så jag är åtminstone väldigt nöjd :)
#55 - 11 december 2009 08:05
Jag handlar på PWSS och det är aldrig några problem.
Super snabba på att svara på mail och leveranserna
kommer på max 1 vecka.
Jag är super nöjd kund där..
#56 - 11 december 2009 10:20
Nu har jag dock iofs bara handlat lite smågrejer som phtest och fiskmedicin och nån enstaka andra smågrejer som fått plats i ett större kuvert så frakten inte varit så dyr men jag har alltid haft bra kontakt med dom och är således i kön av nöjda kunder.

Jag kan dock förstå att många är lite missnöjda som går in på sidan och beställer en billig större grej som dom dels kanske inte har hemma på lager och sen när den kommer till dom så kan det ta tid för dom att skicka den vidare.
Kan ju kännas lite tråkigt när man vill ha det man köpt så fort som möjligt.
Dock så är det surt att ha en gigantiskt sida och skriva att nu har vi de o de hemma och så är det inte så många gånger.
Dom skulle garanterat tjäna mycket på att ha fler saker på lager men då o andra sidan skulle ju priserna åka upp en hel del tror jag.
Ska man handla på pwss så får man nog bereda sig på att det ibland kan ta en massa extra tid ifall man ska tjäna nåt på det och inte köpa "local".
#57 - 12 december 2009 07:43
tycker pwss är bra.
dom har ju typ allt och är ganska biliga:)
#58 - 13 december 2009 10:48
Vilken affär har längst frakttid (ska bara beställa enklare mäskutrustning) guldfisken.se eller pwss.se?
#59 - 13 december 2009 11:44
chriffan skrev:
Vilken affär har längst frakttid (ska bara beställa enklare mäskutrustning) guldfisken.se eller pwss.se?

På guldfisken är dom riktigt snabba :) Kan bero på att Tommy verkar bo vid datorn :p
#60 - 19 december 2009 21:59
Handlar det mesta jag behöver till min hobby hos PWSS,har aldrig haft några problem med deras service,guldfisken är troligtvis snabbare än PWSS om man har bråttom,plus att en del prylar är billigare hos PWSS...
#61 - 19 december 2009 22:10
Temeraire skrev:
Är PWSS seriöst? har väntat två veckor i morrn på min beställning, och jag betalade i förskott. Och de svarar inte längre på mail. Börjar bli väldigt orolig och lurad.

Känner mig helt deppig nu...

Ge det lite tid, ja har skällt på dessa men insett deras potensial.
fått det ja best,de har svarat i telefon , mail , ersatt skadad vara
#62 - 23 december 2009 18:21
Beställde min grejor på fredag kväll och hämtade ut dom onsdag eftermiddag. Bra kundkontakt och snabb leverans! :D

När det tar lång tid så beror det nog på att de ej har prylarna på lager.

Annons