Två av mina scalarer brukar pussas ser det ut som?
Eller är det något annat beteende?
Är det en hona och en hane isånafall?
Trollsvans skrev:Snarare kraftmätning för att reda ut rangordningen i flocken.
Kensa skrev:det finns två möjliga förklaringar. antingen är det revirpinkande, eller så är det uppvaktande. eller kanske en kombination.
hur stora är dom ?
Trollsvans skrev:Jag har inte så bra koll på deras parning faktiskt, så det kan eventuellt vara nåt sånt.
Dock är det fiskars standardbeteende vid stridigheter att bita i varandras läppar och "brottas".
streezz88 skrev:oj dom är rätt små, kanske är dom två cm höga två cm breda (kroppen)
Dom hette scalar small när jag köpte dom (har även sett ett ställe där dom döpt dom till dvärgscalar), och dom är inte alls stora.
Ser lixom inga agresioner utan mer fredligt, dom simmar brevid varandra, gömmer sig bakom ena växten, pussas, simmar tillbaka och simmar alltid tätt intill varandra. Ser iaf riktigt sött ut som jag skrivit innan :)
streezz88 skrev:oj dom är rätt små, kanske är dom två cm höga två cm breda (kroppen)
Dom hette scalar small när jag köpte dom (har även sett ett ställe där dom döpt dom till dvärgscalar), och dom är inte alls stora.
Ser lixom inga agresioner utan mer fredligt, dom simmar brevid varandra, gömmer sig bakom ena växten, pussas, simmar tillbaka och simmar alltid tätt intill varandra. Ser iaf riktigt sött ut som jag skrivit innan :)
tonpet skrev:Det finns inga dvärgscalarer, utan vad dom menade med small är nog att de är små. Men dessa kommer att växa upp till vanliga scalarer, eller spetsnosscalarer.
tonpet skrev:Det finns inga dvärgscalarer, utan vad dom menade med small är nog att de är små. Men dessa kommer att växa upp till vanliga scalarer, eller spetsnosscalarer.
Kensa skrev:och som sagt var, även spetsnosar blir stora.
mina är kanske 1,5 år nu, slutat växa, och de mäter cirka 10-11cm
från nos till roten av stjärtfenan.
det är möjligt att de är small, och de kommer kanske inte bli större heller,
men det är inte för att de inte kan, utan isf för att de:
1) Går i för litet kar, och blir helt konstiga i växten.
2) Trillar av pinnen för att de inte trivs
Ungefär som att slänga in en människa vid 3 års ålder i en liten garderob.
med max höjd på 100 cm.
den stackarn kan inte växa....och kommer förmodligen inte nå vuxen ålder........