pumpen

#1 - 6 mars 2004 00:46
Hej! Jag har köpt ett yterfilter igår men jag vet inte riktigt vad jag ska fylla den med har fått en massa tips men man vill ha den bästa möjliga filtreringen men jag kommer ej ihåg hur det var för att få en bra biologisk och kemisk filtrering vet ni????
jag tänkte fylla den med biobollar och vad och aktivkol och torv men är osäker om detta är bra eller ej........
#2 - 7 mars 2004 17:34
Är det nån som har tips på bra filtermatrial till yterpumpen??????
#3 - 7 mars 2004 17:39
Vad är det för filter? Ha filtermatta i början sedan biobollar eller keramikrör. Aktivt kol är endast till för att ta bort kemiska ämnen i vattnet och anvönds bara efter medicinering, kolet funkar bara ett tag och måste då bytas ut, ha därför inte det i. Torv är bra om du vill sänka hårdheten och Ph värdet på vattnet, det är inget vidare filtermaterial. En bra egenskap är att det har antibiotiska effekter och är därför bra att ha i.
#4 - 7 mars 2004 17:41
pumpen är en ehiem 2215classic har provat med bara vad och biobollar men det var dåligt.
#5 - 7 mars 2004 17:44
Vadd är helt kass, det får du byta varje vecka annars slammar det igen. Ha filtermatta i början och sedan bollar eller rör mm.
#6 - 8 mars 2004 03:16
rör? bollar endast eller? vad för filtermatta? var köper man det?

Annons