Fungerar det här filtret till ett 600 liter malawi
http://www.guldfisken.se/beta/catalo...dff442112bc24c
Btn moduler och en målad bakruta eller plansch, går inte att jämföra tycker jag... men det kostar ju en del;)!malawijanne skrev:Jag tycker att 720 är snyggare än ett 600.
Skall du ha ett malawikar, så behöver du inget ytterfilter, det är lättare att köra med innerfilter.
Vill du ha en BTN bakgrund så ska du självklart leta efter det, men det kan vara lika snyggt med en målad bakruta.
Men ett bra råd tycker jag är, försök att få med så mycket som möjligt, gärna aluminiumbänken, 4 st dubbelramper till ett 720 och gärna 2 st innerpumpar,doppvärmar är inte så noga, det kommer du långt med, och som sagt var vill du lägga till pengar till en slimline eller en BTN så går det också bra.Kan du även få med lite snygga stenar till baljan så är det bra.Jag lägger ut en bild på ett 400 liters balja utan ytterfilter, bara 2 st innerfilter, ingen doppvärmare, ingen BTn elller slimline, bara en blå planch limmad på baksidanJanne
malawi.forum24.se
åheim skrev:Innerfilter i ett malawi är undermåligt om man ska se det mer än som cirkulation anser jag, pga avsaknad av växter och av hänseénde till att malawi-arter ställer höga krav på vattenkvalité så krävs det effektiva biologiska filter och då är det, Ytterfilter, filtermoduler eller sump man bör inrikta sig på (om man inte kan tänka sig en 10x10x50 blå filtermatta i karet) iallafall i den här storleksklassen:)
komplettera hellre med en 2252, den kostar bara ett par hundringar mer än 2048 och mycket mer tryck i den!Kapten Zoom skrev:Jag hakar på den här tråden. Jag kommer själv få igång ett 530 liters Malawi inom kort. Tänkte ha ett Eheim 2075 (6,5 liters filtermedia) och antingen ett eheim 2048 eller Aquel Unifilter 1000. Tänkte också ha 20-30 mbunas eller liknande. Fonkar det tros?