pump till 65liter

#1 - 21 november 2007 15:12
Är nybörgare och har precis köpt mig ett 65liters akvarium.

Har en gammal pump i nu som det står 400l/h. Kan den räcka för att hålla rent eller ska jag skaffa en annan?

Ge mig hemskt gärna tips på vad för pump jag ska ha eller skicka en länk till någon bra internetsida där de säljer lämpliga pumpar för mig. (med bra pris)

Eller så kanske du har en hemma till salu??

mvh/ nicke
#2 - 21 november 2007 15:20
narki skrev:
Är nybörgare och har precis köpt mig ett 65liters akvarium.

Har en gammal pump i nu som det står 400l/h. Kan den räcka för att hålla rent eller ska jag skaffa en annan?

Ge mig hemskt gärna tips på vad för pump jag ska ha eller skicka en länk till någon bra internetsida där de säljer lämpliga pumpar för mig. (med bra pris)

Eller så kanske du har en hemma till salu??

mvh/ nicke

den pumen räcker gott och väl, kan nästa bli för sark beroende på vad du har för fiskar.
Men kan man justera flödet så är det ju inga problem.

priser och modeller kan du hitta här: http://www.pwss.se/home.php?cat=25
#3 - 21 november 2007 15:22
hambli skrev:
den pumen räcker gott och väl, kan nästa bli för sark beroende på vad du har för fiskar.

Men kan man justera flödet så är det ju inga problem.

men vad menas med 400l/h ?

att den fixar 400liter eller vadå?

och hur ska den monteras? på botten, på yten eller på mitten?
#4 - 21 november 2007 15:37
narki skrev:
men vad menas med 400l/h ?

att den fixar 400liter eller vadå?

och hur ska den monteras? på botten, på yten eller på mitten?
det menas att den pumpar 400L vatten per timme! man brukar kunna säga att pumpen ska minst pumpa akvariets volym x3, i ditt fall minst 195L/tim men ju mer den kan pumpa dessto bättre MEN fiskarna måste gilla det i så fall!
Utblåset bör placeras strax undetr vattenytan så att man får ytrörelse och god syresättning av vattnet!

Annons