hej!
jag undrar vad det krävs för pump till ett 250l akvarium?
hur många liter i timmen minst?
vad för typ av pump rekomenderas?
tacksam för svar:)//Emelie:)
Robin_H skrev:Jag skulle med vilja ha en bra pump inte en pump som är i akvariumet några bra tips har ett på 155L vad finns det för pump som är bra till ett sådant akvarium ?.
du anger inga speciella krav så jag antar det är ett sällskapskar och då passar ett fluval 305 perfekt:)Emeliefiskare skrev:hej!
jag undrar vad det krävs för pump till ett 250l akvarium?
hur många liter i timmen minst?
vad för typ av pump rekomenderas?
tacksam för svar:)//Emelie:)
http://www.akvarieshopen.com/fluval-305-1000-p-1299.html?osCsid=b232a859d962c1bfa99343721c718e04åheim skrev:du anger inga speciella krav så jag antar det är ett sällskapskar och då passar ett fluval 305 perfekt:)
Dahla skrev:Jag tycker strilrör får det att låta väldigt mycket ibland, så förut när jag hade malawi så körde jag två grova utblås istället. Samma omsättning, men lugnare flöde.
ytterfilter har en tillräckligt stor filteryta för att en bra biologisk nedbrytning ska äga rum för att få hälsosamt vatten för fiskarna och behöver bara rengöras några ggr per år, och tar dessutom inte upp så mycket yta i karet! innerfilter däremot har en väldigt liten filteryta och därmed dålig biologisk rening som gör att man lätt får ammonik och nitritbesvär och "oförklarliga" dödsfall bland fiskarna!Emeliefiskare skrev:hej! jag ska ha sydamerikanskaciklider, något stim med tetror. men huvudsakligen sydamerikanskaciklider. jag har också tänkt mig ett innerfilter men jag vet inte vad som är bäst. vad finns det för fördelar med ytterfilter?