Pump fråga

#1 - 13 oktober 2007 00:08
Hej

Jag har en Fluval 4 samt En AquaClear PowerHead 70 med filtermatta! Räcker dessa till ett 450 liters Malawi kar? Borde jag istället införskaffa en PowerHead 110 eller ska jag nöja mig med det jag har?
Jag har också en Eheim 2235 ecco som ligger och skräpar, tycker ni jag ska använda den? Den känns så fjuttig till ett 450 liters! Dessutom vill jag helst endast ha innerfilter.

Tack på förhand.
#2 - 13 oktober 2007 06:18
Tror det räcker.
Trivs fiskarna är det bra, annars är det väl något som inte är som det skall ;)
Man skall inte stirra sig blind på siffror hit eller dit utan se på hur det funkar i verkligheten, det är det som är avgörande.
#3 - 13 oktober 2007 07:54
i ett malawikar är ju filtervolymen viktig pga avsaknaden av växter men hur mycket som kräva beror helt på fisklasten i ditt kar!? Har du ett ecco liggandes skulle det vara bra som biofilter åt dina fiskar;)
#4 - 14 oktober 2007 23:22
[QUOTE=åheim;1032862]Har du ett ecco liggandes skulle det vara bra som biofilter åt dina fiskar;)[/QUOTE]

Biofilter??? Nu kanske jag låter dum men gör man något annat då än att bara sätta igång den?
#5 - 15 oktober 2007 00:37
[quote=Kawe;1033564]Biofilter??? Nu kanske jag låter dum men gör man något annat då än att bara sätta igång den?[/quote]nej du sätter igång den som vanligt, men med biofilter menade jag att man kan fylla filtret med biobollar och lite grov matta för att få en bra biologisk rening och sen låta innerfiltrena sköta den mekaniska reningen:)

Annons