Pump

#1 - 5 juli 2008 09:17
Jag ska kanske köpa ett akvarium som är på 780L och den pumpen som följer med är ganska dålig så jag har tittat på lite pumpar på internet. Jag har tittat på den här pumpen http://www.pwss.se/product.php?productid=3335&cat=598&page=1. är den nått att ha eller är den bara skräp?:confused:
#2 - 5 juli 2008 09:27
Naugthy skrev:
Jag ska kanske köpa ett akvarium som är på 780L och den pumpen som följer med är ganska dålig så jag har tittat på lite pumpar på internet. Jag har tittat på den här pumpen http://www.pwss.se/product.php?productid=3335&cat=598&page=1. är den nått att ha eller är den bara skräp?:confused:

Som du säkert har upptäckt om du har följt med "debatten" här på zoopet om pumpar så finns det lika mkt åsikter som pumpar & personer här. Prova ajälv oh avgör, du kommer nämligen att få lika många för som emot här. Tänk bara på vilka fiskar du kommer att ha i karet, eftersom ju tyngre belastning dessto mer krävs det av pumpen.

Presonligen tycker jag väl att det verkar vara i underkant att bara ha en sådan pump till ett så stort akvarium...men det är jag. Skulle satsa på något maffigare som kan dra runt voymen på ditt kar x 3...
#3 - 5 juli 2008 09:30
ok för jag ska har oscars och guldsöms ciklider. hur många L/H ska jag ha om det ska dra runt vattnet x 3?
#4 - 5 juli 2008 09:46
Naugthy skrev:
ok för jag ska har oscars och guldsöms ciklider. hur många L/H ska jag ha om det ska dra runt vattnet x 3?

780 * 3 = 2340L/H Cirka då.
#5 - 5 juli 2008 09:48
Naugthy skrev:

Wow ...oscars ...ja då behöver du minst 3 x...riktiga skitgrisar som verkar leva för att smutsa ned...
#6 - 5 juli 2008 11:50
Någon som har erfarenhet av Fluval Fx5 pumpen? Låter den mkt då jag ska ha den i sovrummet?
#7 - 5 juli 2008 11:53
Naugthy skrev:
Någon som har erfarenhet av Fluval Fx5 pumpen? Låter den mkt då jag ska ha den i sovrummet?

Jag har bla en FX5:a till mitt 720, låter inte ett smack och fungerar underbart, kan inte tänka mig ngn bättre pump...men det är som sagt min uppfattning.
#8 - 5 juli 2008 12:02
ok funderrar att köpa en sån från Akvarieshopen.com. hur mkt köpte du din för?
#9 - 5 juli 2008 12:19
Naugthy skrev:
ok funderrar att köpa en sån från Akvarieshopen.com. hur mkt köpte du din för?

1695 + frakt från cyberzoo...

Annons