Pseudotropheus sp. 'acei'

#1 - 17 februari 2009 18:07
jag har en Pseudotropheus sp. 'acei' hona som tuggar så jag la henne i ett annat kar. såg att dom tuggar 3 veckor på hemsidan,
men ska jag ta bort henne när hon släpper ut dom?

och det gäller la nästan alla malawisar:confused:
#2 - 17 februari 2009 20:30
henalg skrev:
jag har en Pseudotropheus sp. 'acei' hona som tuggar så jag la henne i ett annat kar. såg att dom tuggar 3 veckor på hemsidan,

men ska jag ta bort henne när hon släpper ut dom?

och det gäller la nästan alla malawisar:confused:

3-4-5 veckor tar det beroende på temp osv, och jag hade tagit bort henne efter hon släppt sina yngel. Men var försiktig när du introducerar henne till de andra igen för det kan lätt bli lite mobbning.

Aceier brukar inte vara så taskiga, men släck lyset när du släpper tillbaka henne för säkerhets skull.

Lycka till! Aceierna är min egen favorit mbunas!
#3 - 18 februari 2009 11:57
ok tack för svaret:) men vad då beroende på temp osv, ska jag inte ha sammma tempratur som vanligt??
#4 - 18 februari 2009 13:13
henalg skrev:
ok tack för svaret:) men vad då beroende på temp osv, ska jag inte ha sammma tempratur som vanligt??

Jo, men tror att ynglen utvecklas fortare vid något högre temp. (typ 26-27 grader)
#5 - 18 februari 2009 13:14
ok bra då vet jag det tack
#6 - 18 februari 2009 14:14
låt henne gå kvar ett tag och äta upp sig du, föresten är det ganska roligt att se när hon plockar upp och släpper ut dom igen.
#7 - 18 februari 2009 14:30
låt henne gå kvar ett tag och äta upp sig du, föresten är det ganska roligt att se när hon plockar upp och släpper ut dom igen.

men tänk om hon äter upp dom:(
#8 - 18 februari 2009 17:17
Skulle nog inte göra så mkt om nån slank ner i gapet, tycker det är ett bra sätt att få kvar de "starkare" ynglen, lite survival of the fittest.
#9 - 18 februari 2009 17:34
ok tack för svaren,:) men hur länge ska hon stanna kvar där?

Annons